Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Galeria d'imatges

(Jordi Llisterri-CR) La pregunta gairebé és per què no s’havia fet abans. Per primera vegada tres dels principals temples amb atractiu turístic del centre de Barcelona posen en marxa una iniciativa conjunta de promoció. Sota la marca de Medieval Soul (Ànima Medieval), ara es pot adquirir una entrada conjunta a la Catedral de Barcelona, la basílica de Santa Maria del Mar i l’antic convent de Sant Pau del Camp. La perspectiva és que s’hi vagin afegint les entrades a altres edificis eclesiàstics.

Aquest dijous els responsables d’aquests tres temples han presentat la iniciativa en una roda de premsa des del cimbori de la Catedral, el punt més alt la façana. Josep Maria Turull, canonge i director del Secretariat de Turisme, Pelegrinatges i Santuaris de l’arquebisbat de Barcelona, ha explicat la iniciativa amb el degà del Capítol Catedral, Josep Ramon Pérez; el rector de Santa Maria del Mar, Salvador Pié; i l’administrador parroquial de Sant Pau del Camp, Joan Cabot. Un únic tiquet permetrà l’entrada als tres temples al llarg de tres dies consecutius. Es pot adquirir per internet o presencialment en les taquilles de cada centre.

L’aportació pròpia de l’Església

És una proposta conjunta per “multiplicar”, ha explicat Josep M. Turull. La marca Ànima Medieval vol remarcar “l’aportació pròpia que sempre ha fet l’Església a la vida de la ciutat des de la cultura, el culte i la caritat”. També vol oferir als turistes un perfil propi de les visites als temples, espais que ofereixen “una experiència de pau i de joia a la gent que hi entra”. Mostrar “pel que van ser fets els temples” a través de la “preservació del silenci i la serenor” que ofereix una església. Turull ha recordat que “és una experiència que molta gent busca: entrar en un lloc que et canviï el xip”.

Actualment, cada any la catedral -un dels edificis més concorreguts de la ciutat- rep més de 2,5 milions de visites, 600.000 dels quals són amb l’entrada turística. Per la seva banda, Santa Maria del Mar està tenint unes 75.000 entrades i Sant Pau del Camp, 10.000.

Els responsables d’aquestes esglésies han destacat les seves singularitats. I els espais que només són accessibles amb aquestes visites, com els terrats de la Catedral i de Santa Maria del Mar.

Joan Cabot ha explicat Sant Pau del Camp com l’edifici més modest. Però que representa 900 anys de presència a Barcelona i en el que es pot veure encara el que va ser un monestir. La part monàstica amb el claustre, al sala capitular i els edificis annexos “són joies molt desconegudes”.

Salvador Pié ha destacat la singularitat de la basílica de Santa Maria del Mar que es va construir només en 56 anys i que per tant va poder mantenir una unitat d’estil, amb “el millor interior gòtic que existeix”.

Josep Ramon Pérez ha remarcat que la Catedral de Barcelona ofereix “un compendi de tots els estils del darrer mil·lenni” i amb centenars de racons per descobrir. Una proposta que vol que el visitant “no només se centri en l’art i la cultura sinó que entengui com la catedral s’ha relacionat amb la ciutat”.

L’entrada conjunta s’ofereix per 14 € o per 10€ les entrades reduïdes. Una proposta que els promotors han suggerit com un bon regal de Nadal o Reis.