notícies relacionades

Els esplais posen en marxa aquest cap de setmana...

(Fundació Pere Tarrés) – Malgrat que l’emergència sanitària a causa del COVID-19 ha paralitzat de manera temporal...

Setmana Santa en família, nou recurs de l’Escola...

(Eloi Aran/CR) Són diverses les iniciatives pedagògiques que han anat apareixent al llarg d’aquestes setmanes de...

Memes religiosos per als més joves

(Federació de Cristians de Catalunya) El Grup Avant de la Federació de Cristians de Catalunya presenta una edició...

Diversitat i qualitat als ensenyaments...

(Escola Cristiana) En els darrers anys, els Ensenyaments Professionals, que incorporen la Formació Professional però...

El Centre Sant Jaume estrena programa de ràdio

(Centre Sant Jaume) Les entitats d’acció social que treballen amb infants i joves treuen el seu costat més creatiu per...

Els esplais cristians es coordinen en confinament

(MCECC) Seguint les indicacions de les autoritats pertinents, totes les activitats del Moviment de Centres d’Esplais...

Mor per coronavirus la teresiana Pepa Montserrat...

(Viqui Molins. Teresiana) En la data que va néixer Teresa de Jesús, les Teresianes d'Enric d'Ossó, el 28 de març, estem...

Centres de La Salle Catalunya imprimeixen...

(La Salle Catalunya) Diversos centres de La Salle Catalunya s’han unit, aquests últims dies, a les iniciatives...
  •  
  • 1 de 207

veure la fe

Les dones a l'aula

(CR) Només un 7% dels referents dels llibres de text de l'ESO són dones. En el 35% dels casos, les dones esmentades, no hi consten pel seu propi paper, sinó com a "dona de" o "amant de". L'Escola Pia presenta la seva campanya en el Dia Internacional de les Dones. 

FEDAC Cerdanyola utilitza ulleres de realitat virtual a l’aula

L’escola FEDAC Cerdanyola ha començat a introduir les ulleres de realitat virtual com a suport a l’aprenentatge. Aquest gadget permet situar-se en un entorn nou, a Cerdanyola l’han emprat per descobrir la fauna i flora de diversos ecosistemes, o les comarques. Els infants i joves valoren molt positivament aquest nou element que els “ajuda a concentrar-se” i a “estar més relaxats”.

Segona edició del Talent Hub a l'escola Maristes Sants-Les Corts

(Maristes) El talent de pares, mares i exalumnes, posat al servei dels alumnes de 1r i 2n de Batxillerat del col·legi Maristes Sants-Les Corts de Barcelona. Aquest és l’esperit del Talent Hub que ha organitzat l’escola i que aquest mes de febrer ha viscut la segona edició. L’objectiu d’aquesta iniciativa és posar en contacte els joves estudiants amb la realitat del mercat laboral. Amb una particularitat que es va posar en marxa el curs passat i que va donar molt bons resultats: els orientadors són exalumnes i pares i mares del centre.

En aquesta edició hi han participat 40 professionals, 32 estudiants universitaris i 170 alumnes de Batxillerat. Segons el col·legi, es tracta de donar resposta a una de les demandes de l'alumnat i, alhora, s’aprofundeix en la relació amb els famílies i se’ls dona l’oportunitat d’implicar-se en la bona marxa de la comunitat educativa.

D'altra banda, el divendres 6 de febrer l'escola va acollir la primera edició del "Working market", on professionals de les principals universitats catalanes van assessorar els alumnes sobre el seu futur professional. Donem les gràcies a les 14 entitats que es van apropar al centre per parlar dels reptes de futur i de la importància de les soft skills o habilitats no solament formals o acadèmiques. Entre altres, es van poder treballar les entrevistes de feina, l’autoconeixement, la creativitat, la gestió d’equips, l’emprenedoria o les eines per a la recerca de feina.

  •  
  • 1 de 95

monogràfics