notícies relacionades

13M: Dia Mundial de l'Educació Catòlica

(FECC) A proposta del papa Francesc, i com una iniciativa més pel Pacte Educatiu Global, les diferents...

“Change the things”: cap a una ciutadania global...

(VOLS/CR) L’ONGD salesiana VOLS, presenta Joves interconnectats per una ciutadania global-digital. En el marc del’...

El Gremi de Fabricants de Sabadell reconeix...

(Salesians) El Gremi de Fabricants de Sabadell, una associació emblemàtica de la ciutat amb més de 460 anys d’història...

El Centre Sant Jaume treballa per combatre la...

(Jesuïtes) El Centre Sant Jaume de Badalona, entitat que forma part del sector social dels jesuïtes, vol visibilitzar i...

Fàtima El Gdari, monitora: “Vull tornar a la...

(Fundació Pere Tarrés) Parlem amb Fàtima El Gdari, alumna de primer del grau d’Educació social a la Facultat d’Educació...

‘Tour Emprenedor’ a La Salle Mollerussa

(La Salle) Aquest mes s’ha realitzat la setmana del ‘Tour Emprenedor La Salle Mollerussa’. Una setmana intensa que...

Cristina Fornaguera: “La seguretat de les vacunes...

(CR) Des de l’inici del procés de vacunació del Covid-19, arreu del món s’ha generat molta controvèrsia pel que fa a la...

Chema Lázaro: “Una escola de respostes prefixades...

(Universitat Abat Oliba CEU) L’escola és futur en el present. L’escola que tenim avui és predictiva la societat que...
  •  
  • 1 de 234

panoràmica

Càtedra d'Ètica i Pensament Cristià IQS
  •  
  • 1 de 77

veure la fe

Pot ser l’aula un espai de plena integració social?

Càpsula de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya amb Marta Plujà, tècnica de campanyes i sensibilització de Càritas Diocesana de Barcelona. Actualment hi ha un consens generalitzat sobre el paper de l’Educació en concepte d’integració social. I per si algú en tenia algun dubte, ha vingut una pandèmia mundial a demostrar-ho. L’aula és el lloc on es comença a teixir una societat més igualitària, perquè és on realment tothom té les mateixes oportunitats. Fa més de quinze anys que a Càritas ens preocupa com viuen infants, adolescents i joves les situacions d’exclusió i ens ocupa com fer que s’impliquin en la transformació vers una societat més justa des de ben aviat. Per això, creiem que conèixer i treballar les situacions de pobresa i exclusió dins les aules pot ser un camí més per erradicar-les.

Què és una escola Laudato Si'?

(FECC) ’Encíclica del Papa Francesc “Lloat sigueu” (Laudato Si’) es presenta a les escoles com un text profètic i una oportunitat. No només per l’acció pastoral, sinó com a proposta per un nou model d’escola. En aquesta tercera videocàpsula de “caFEïna” en Carles Armengol, membre de Justícia i Pau, aporta una breu presentació de les claus de lectura del text magisterial i com una escola cristiana pot esdevenir a ser una “Escola Laudato Si”, tant des de la perspectiva acadèmica, com formativa, social, institucional i, al capdavall, evangelitzadora.

  •  
  • 1 de 101

monogràfics