notícies relacionades

Violant Cervera: “Durant la pandèmia, el lleure...

(Fundació Pere Tarrés) “La pandèmia ha passat factura als drets humans. Ens ha posat davant del mirall i ens ha...

Una trentena d'educadors d'escoles...

(Jesuïtes) Més de trenta docents de diferents països de la comunitat educativa Jesuit European Committee for...

Més del 34% dels alumnes pateixen, alguna vegada...

(Salesians) “La nostra motivació parteix de la necessitat de realitzar una investigació que se centri en la percepció i...

Setena edició del premi Xavier Batlle a les bones...

(FECC) La Fundació Escola Cristiana de Catalunya, juntament amb l'Associació Catalana per l'Excel·lència, Qualicat...

Manyanet: “Tots hem d’estar atents per evitar el...

(Manyanet) El centre escolar Jesús-Maria-Josep de Sant Andreu ha estat les últimes setmanes sota del focus mediàtic amb...

Blanquerna aposta per la inclusió social i...

(Blanquerna) La Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i l’Esport i la Fundació Pere Tarrés coorganitzen la...

Migra Studium: “Amb el coneixement es desfà la...

(Glòria Barrete —CR) Fa més de quinze anys que la Fundació Migra Studium dels Jesuïtes va posar en marxa el...

Més de vint ponències a 'Aprèn i educa...

Amb el suport de:  ...
  •  
  • 1 de 243

veure la fe

Què és l’Ecosistema de narrativa del sentit?

(FECC) Oriol Martín, membre de l’equip de pastoral educativa de La Salle, dona a conèixer la proposta de l’Ecosistema de narrativa del sentit que, segons ens indica, vol “submergir als alumnes en paisatges interiors que els ajudin a redescobrir-los”. Al llarg de la videocàpsula es van presentant els tres moments que conformen el landscape interior proposat: el temps ancorat, el temps narrat i el temps vivenciat.

L'Escola Pia tanca el curs escolar amb la celebració de l'Alifara

(Escola Pia) Després d’un any ple de reptes, els equips directius d’Escola Pia han celebrat l’Alifara en un format presencial i a l’aire lliure. L’organització de l’esdeveniment va disposar totes les mesures necessàries per fer possible que més de 150 persones es poguessin trobar per celebrar que finalitzem un curs ple de reptes i també per conèixer alguns dels canvis i línies amb les quals se seguirà treballant el curs vinent.

L’Alifara és la festa de celebració que els pagesos solien fer de cara al final de la temporada de collites i on compartien, amb altres pagesos, el resultat dels fruits que havien estat sembrant durant el curs. Amb la mateixa intenció amb què ho feien els pagesos: compartir i posar en comú els fruits recollits durant tot el curs, els equips directius, també han fet un repàs dels aprenentatges d’un curs complex, però que – finalment hem pogut celebrar amb certa normalitat – explica en Toni Burgaya, director general de la institució.

Al seu torn, l’Eduard Pini, provincial d’Escola Pia de Catalunya, ha encoratjat a tots els presents a seguir sent motor de canvi i d’acompanyament per tots els membres que formen part de l’acció educativa i social.

Enguany, l’Alifara ha volgut ser una trobada festiva on poder-se trobar presencialment, per fi, després de tants mesos.

  •  
  • 1 de 104

monogràfics