“Llegir ens fa ser crítics, creatius, tolerants i participatius”
Entrevista a Héctor Pose i Santiago Yubero, coordinadors del monogràfic 'Lectures múltiples en i per a l’educació social'
Entrevista a Héctor Pose i Santiago Yubero, coordinadors del monogràfic 'Lectures múltiples en i per a l’educació social'
(Glòria Barrete –CR) Aquest divendres, 22 de maig, l'Institut Vedruna està de festa. Celebren el dia de la seva fundadora, Santa Joaquima de Vedruna, iniciadora de la primera congregació femenina a l'estat espanyol dedicada a l'ensenyament, i enguany ho fan amb un nou Projecte Marc de Pastoral sota el braç: Acompanyar la vida en les escoles Vedruna.
(Estris) Sota el títol 'La contribució del lleure educatiu en el segle XXI', el 16 i 17 d’octubre tindrà lloc al CaixaFòrum de Barcelona la tercera edició del Congrés de Lleure educatiu, després de les dues anteriors centrades en les colònies (1994) i en les perspectives de l’educació en el lleure (2007).
(Glòria Barrete –CR) Al llarg de l'any 2015 Taizé celebra el centenari del naixement del germà Roger i el 75è aniversari de la seva arribada al poblet francès l'agost de 1940.
(Minyons Escoltes i Guies de Catalunya) Per tercer any consecutiu, Minyons Escoltes i Guies de Catalunya convoca un concurs públic per destinar l'1% dels seus ingressos propis a projectes de cooperació pel desenvolupament, on s’
(Laura Mor –CR/L'Hospitalet de Llobregat) Som a l'Escola Sant Jaume, de la Fundació d’Escoles Parroquials. El coordinador de pastoral, el professor Jordi Mas, ha demanat a Justícia i Pau que parli sobre la pena de mort i la tortura a un grup de 2n de Batxillerat.
(Glòria Barrete –CR) "Joan Baptista va escoltar la teva veu, va escollir tornar-se pobre com els nens. Va deixar la seva casa, va deixar la seva gent. Va somriure i amb ell va somriure el cel".
(Escola Pia) La Fundació Joan Profitós, sota el patronatge de l’Escola Pia de Catalunya i la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, han atorgat aquest dimecres els Premis Joan Profitós d’assaig pedagògic a Àngels Geis pel treball Els menjadors de parvulari són espais educatius, i a Esteve Pujol pel treball Esforç, prudència i llibertat. Parlant d’educació.