notícies relacionades
Màxima qualificació per a la primera tesi sobre el pensament de Lluís Duch
(Direcció General d'Afers Religiosos) Una antropologia original i fecunda, molt pràctica i cristiana. Així defineix la proposta de Lluís Duch, membre del Consell Assessor per a la Diversitat Religiosa, monjo de Montserrat, antropòleg i teòleg, la primera tesi doctoral dedicada monogràficament al seu pensament.
L'Escola Pia cedeix fons fotogràfic al Consell Comarcal de la Cerdanya
(Escolapis) L’Escola Pia de Catalunya ha signat aquest dimarts un contracte de cessió del fons fotogràfic del fotògraf Josep Bosom i Solé, escolapi, a l'Arxiu Comarcal de la Cerdanya.
Vic, Urgell i Ripoll, els grans productors d'art de la Catalunya del romànic
(MEV) A la Catalunya dels segles XI i XII, les catedrals de Vic i Urgell i monestir amb important pes específic com Ripoll eren importants centres de producció artística on hi treballaven monjos i canonges però també conversus, persones que no eren religioses però que estaven protegits des d'aquests grans centres.
Mossèn Gil rep el títol de Fill Adoptiu de Tarragona
(Arquebisbat de Tarragona) "Em sento cofoi". Amb aquestes paraules de satisfacció i agraïment a la Corporació Municipal mossèn Josep Gil començava el seu parlament després de rebre el distintiu de Fill Adoptiu de la ciutat de Tarragona. L'acte es va celebrar dimarts al saló de plens de l'ajuntament.
Xavier Melgarejo premiat pel govern finlandès
(CR) El pedagog Xavier Melgarejo ha estat premiat pel govern de Finlàndia amb la condecoració de Cavaller de la Rosa Blanca de Finlàndia. El premi reconeix la seva dilatada tasca de difusió del sistema educatiu finlandès. L’atorga el president de Finlàndia i és poc habitual que el rebin persones de fora del país.
La comunitat educativa salesiana homenatja Carles Rubio
(Salesians) Al llarg de quatre triennis, Carles Rubio García ha programat i impulsat una profunda actualització del model de formació propi de l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS), amb un canvi significatiu en la concepció de les competències professionals que els futurs enginyers necessitaran haver adquirit en la Universitat.