Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Per saber-ne més

(Laura Mor –CR) Què fa que una abadia cistercenca tingui dos mil set-cents seguidors a Twitter? Quin sentit té que un monestir dediqui esforços a alimentar Facebook i organitzi un concurs fotogràfic a Instagram? Avui ens fixem en la vida del Monestir de Poblet a les xarxes socials.

La iniciativa més recent en aquest àmbit comunicatiu la trobem amb motiu de l'Any Europeu del Patrimoni Cultural. Del 26 de febrer fins al 22 d'abril Poblet proposa un concurs de fotografia a Instagram. Els concursants hauran de seguir el perfil @monestirdepoblet, mencionar-lo i etiquetar les imatges com a #patrimonipoblet. Hi poden concursar tant imatges de l'interior com de l'exterior del monestir.

Tal com indiquen les bases del concurs, els guardonats es donaran a conèixer el dia 23 d’abril, per Sant Jordi, a més els guanyadors i les millors imatges formaran part d’una exposició que s’instal·larà al llarg del mes de maig a l’hostatgeria del Monestir de Poblet.

“Volem donar a conèixer el monestir de Poblet i que se sàpiga que és Patrimoni de la Humanitat” explica Aïda Espasa, responsable de xarxes socials del Monestir. És l'encàrrec que té a l'hora de mantenir vius els perfils a Facebook, Twitter i Instagram.

Amb vuit cents anys d'història, el conjunt de l'abadia cistercenca situada a la Conca de Barberà manté una activitat cultural constant. I la idea és que les xarxes socials en siguin un altaveu. “A Poblet s'hi fan moltes coses que de vegades passen per alt, com són les novetats a la botiga, els diferents actes que tenen lloc a l'hostatgeria, al Palau de l'Abat o a l'Arxiu Tarradelles”.

La presència a les xarxes socials incideix sobretot en l'àmbit arquitectònic, patrimonial i cultural. De tant en tant, publiquen també fotografies de l'espai de clausura: “No ens les acabarem les imatges, n'hi ha tantes per publicar”, comenta Espasa. Explica també com preserven la vida dels monjos, que queda al marge de l'esfera pública. Tant Twitter com la pàgina de Facebook, les havia obert anteriorment Lluc Torcal, monjo de la comunitat i actual procurador general de l'orde cistercenc. Els dos comptes, junt amb Instagram, han agafat força el darrer any i han quedat integrats en aquesta gestió conjunta de xarxes.