Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Glòria Barrete –CR) Trobar lligams i establir xarxa per poder tirar endavant projectes a les diferents institucions educatives de l'Escola Pia de tota Europa. Aquest ha estat l'objectiu de la trobada europea sobre gestió educativa que durant tres dies ha tingut lloc a Catalunya.

21 assistents provinents d'escoles Pies d'Itàlia, Polònia, Eslovàquia, Hongria, i les províncies escolàpies de Betània i Emaús, han debatut sobre temes de gestió educativa a través de ponències com La relació entre directors acadèmics i titulars; el funcionament dels equips de Pastoral i Pedagògic, o el Pla de Recursos Humans de l'Escola Pia de Catalunya, entre d'altres xerrades.

Segons Jose Martí, director de l'escola Pia de Calella i membre de la comissió permanent organitzadora de la trobada, el que es valora més positivament més enllà de les ponències i xerrades és "poder veure les diferències dels països i mirar de compartir coneixement perquè cadascú s'emporti cap al seu país aspectes de millora, oportunitats de col·laboració, de treball en comú, i poder establir intercanvis entre l'alumnat i els professors."

La gestió educativa de l'Escola Pia de Catalunya

I en gestió educativa Catalunya és un model de referència pels centres educatius europeus escolapis: "aquesta trobada s'organitzava a Catalunya precisament per la nostra organització, perquè sembla que és un referent dins de les demarcacions europees. Les ponències han estat organitzades per diferents equips de les institucions educatives i de l'equip de gestió de l'Escola Pia de Catalunya, precisament per mostrar la nostra gestió i a partir d'aquí obrir el diàleg per compartir l'experiència amb la resta de demarcacions", comenta Martí.

Elements innovadors de l'Escola Pia de Catalunya com la seva organització, ja que a través d'un Secretariat propi, que funciona des de fa molts anys, és possible oferir formació continuada a tot el professorat de les escoles, i permet també a nivell pedagògic poder tenir un àrea pedagògica per compartir coneixement entre professors i exportar a la resta d'escoles projectes d'innovació que s'engeguen en algunes d'elles.

Una gestió educativa capdavantera que s'ha presentat durant tres dies de trobada i on, segons Jose Martí, els assistents han valorat molt positivament "la possibilitat de coneixença personal, sobretot també la participació del laïcat de les diferents demarcacions, i la qualitat de les ponències, amb unes idees força encertades i realistes per poder fer un pas endavant i posar-les en marxa"; ja que de vegades, recorda Martí, "en trobades d'aquest tipus s'acaba amb una perspectiva massa teòrica i aquí hem estat capaços de poder concretar idees que poden reeixir."

Aquesta trobada celebrada a Catalunya és la primera d'una sèrie de tres, que sorgeixen d'uns Fòrums Europeus organitzats a Roma per tal d'establir lligams entre totes les demarcacions escolàpies europees.