Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Galeria d'imatges

(CR/Centre Sant Jaume) Aquesta setmana Badalona Sud obre una campanya per difondre els beneficis de l'escolarització durant el curs 2018-2019. Amb el lema ‘Que l’escola t’acompanyi’, el Centre Sant Jaume de la Fundació Carles Blanch fa la crida més enllà dels centres educatius i de les famílies que presenten situacions d’absentisme escolar. Aquesta entitat forma part del sector social dels jesuïtes a Catalunya i compta amb més de 20 anys d'experiència socioeducativa al barri de Gorg.

Segons el 'Pla integral de transformació 2017-2022', publicat pel Consorci Badalona Sud, l'absentisme escolar és un dels reptes principals en aquest territori. Dades aproximades d'aquest pla xifren l'absentisme en un 40% a primària i en un 60% a secundària. Des del 2009 el Consorci Badalona Sud dinamitza el Projecte de Suport a l’Escolarització. I en aquest marc, el Centre Sant Jaume treballa de forma permanent amb les famílies derivades pels agents del territori per reduir l’absentisme escolar i promoure l’escolarització. Els educadors valoren com atendre la realitat social fa millorar la presència a l’aula.

El sentit comunitari de l'educació

La campanya comença aquest dimecres dia 12 coincidint amb l'inici del curs escolar i complementa aquest treball permanent. A l'equip promotor s'hi han sumat l'Escola Baldomer Solà, el Col·legi Lestonnac de Badalona i l'Escola Josep Boada. Són conscients que per aconseguir una escolarització plena cal implicar tota la ciutadania. I el lema ‘Que l’escola t’acompanyi’ sintetitza aquest desig i reforça el sentit comunitari de l’educació. La iniciativa compta també amb el suport del Consorci Badalona Sud, de l'Ajuntament de Badalona i de la Generalitat de Catalunya. A banda de les adhesions col·lectives, la campanya també contempla la possibilitat de sumar-s'hi a títol personal.

Des del mes de juliol del 2017, més d'un centenar de persones entre alumnes, famílies, equips directius d'escoles i agents socials amb gran recorregut al territori, han intervingut en una fase prospectiva i d'escolta per definir el contingut de la campanya. Com a resultat d'aquest procés participatiu, el missatge s’estructura en tres eixos, que corresponen als principals beneficis de l’escolarització: l'obertura al coneixement, la socialització i el creixement personal.

L'avió, símbol de projecte vital

L'Andreu, un nen de 12 anys, és el protagonista del vídeo de la campanya. Ha rebut un missatge en un avió de paper: “Diu que soc un heroi i que l'escola fa créixer la meva força”, explica. L'avió simbolitza el projecte vital de cada infant i és un element valorat per la resta d'agents del territori. En concret, al vídeo hi han participat representants d'entitats com la Fundació Ateneu Sant Roc, l'Esplai Lluís Maria Chanut o l'Associació de Veïns Joaquim Ruyra; treballadors vinculats al Mercat de Sant Roc; serveis com el Centre d'Atenció Primària de Sant Roc o la Biblioteca de Sant Roc, i centres educatius, com el Col·legi Lestonnac de Badalona.