Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Per saber-ne més

Enllaços relacionats

(Jordi Llisterri -CR) Les escoles s'estan transformant. Les noves tecnologies generen una relació més horitzontal, es demana un aprenentatge cooperatiu i interdisciplinar, i cal atendre una creixent diversitat en les maneres d'aprendre. Diversos centres a Catalunya estan aplicant aquests canvis.

La transformació afecta a les escoles, però també als centres on es formen els mestres. Quan l'alumne ha d'agafar un nou protagonisme es resitua el paper del mestre. Així ho explica el doctor Josep Gallifa, degà de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (FPCEE) de la Universitat Ramon Llull.

Es demana un nou model de mestre. Un mestre que acompanya, planteja reptes i, sobretot, fa avançar l'aprenentatge dels alumnes. Que faciliti la innovació i la creativitat. En el cas de Blanquerna això es tradueix amb ofertes com la doble titulació d'infantil i primària, o les línies amb ús preferent de l'anglès. I el contacte amb les escoles més innovadores del país des de diverses vessants: les pràctiques amb estudiants, la formació continuada dels professors, i el seguiment i la col·laboració amb les escoles que estan aplicant nous models educatius. 

En el darrer número de la Revista de Blanquerna-URL també es pot llegir un reportatge sobre els canvis a l'escola.