Vés al contingut
Catalunya Religió

(Jordi Llisterri- CR) El Full Dominical més antic de tot l’estat, creat el 1881, ara és el primer a incorporar les noves tecnologies i a integrar-se plenament a internet. Aquest dimarts s’ha presentat a l’arquebisbat de Barcelona el nou disseny del Full Dominical amb dues novetats tecnològiques: els codis QR i la presència de fotografies amb realitat augmentada.

Aquests recursos permeten accedir a informació relacionada amb el contingut del Full a través de l’ús de dispositius mòbils. Amb un smartphone o amb una tablet, es poden ampliar els continguts impresos al Full i fer “que les imatges parlin”. Per exemple, descobrir un vídeo o una emissió en directe darrera d’una foto o consultar el santoral o l’agenda completa i actualitzada a la web de l’arquebisbat a partir d’un codi QR.

L’arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, ha explicat que aquest “Full Dominical 2.0 vol ser modern, virtual, pioner, el capdavanter de tots els fulls en l’ús de les noves tecnologies” i que vol convertir la publicació en una “experiència viva i dinàmica perquè pugui arribar als joves”.

El nou delegat de mitjans de comunicació de l’arquebisbat, Ramon Ollé, ha reconegut que són innovacions que poden quedar allunyades dels lectors de més edat, però que precisament facilita que el Full faci un salt generacional. La voluntat és que promogui “una col·laboració familiar” i que els avis demanin ajuda o els hi ensenyin als néts: “que la gent jove utilitzi el Full i puguin dir ‘mira, iaia, què he trobat al Full Dominical’”.

Ollé ha destacat que la tecnologia de realitat augmentada és la primera vegada que s’utilitza en una edició impresa i que ha estat possible amb la col·laboració desinteressada de La Salle Campus Barcelona de la Universitat Ramon Llull. Aquesta tecnologia, que permet incorporar gran diversitat d’informació darrera les imatges que capta una càmera de mòbil, s’està desenvolupant especialment en el camp de l’arquitectura.

El Full també té un canvi de disseny que vol remarcar els continguts formatius per sobre dels informatius per derivar el seguiment de l’actualitat a través de la web. Una web que també ha renovat part del seu grafisme i que estrena un disseny actualitzat de l’escut del l’arquebisbat.

El cardenal Martínez Sistach ha situat aquests canvis en la voluntat d’“obrir els nostres instruments i mitjans per poder-nos comunicar i per poder-nos apropar a la gent” amb l’objectiu “d’anunciar Jesús i el seu Evangeli, el tresor més gran que tenim, especialment als joves, a les persones que no vénen a l’Església, als batejats que estan allunyats i als qui no coneixen Jesucrist”.

La primera edició del nou Full es repartirà aquest cap de setmana a les parròquies de l’arquebisbat de Barcelona. Les properes setmanes se sumaran a aquesta renovació els Fulls de les diòcesis que tenen una edició conjunta amb Barcelona: Sant Feliu, Terrassa, Lleida, Tortosa i Urgell. El Full també publicarà suplements especials seguint l’any litúrgic.

Amb aquests canvis, l’objectiu inicial és augmentar un 20% la tirada actual del Full Dominical -55.000 exemplars- i duplicar el nombre de visites a la web.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.