|
El programa "Camí de Vida" del bisbat de Girona fa una mirada a les famílies en motiu de la finalització del sínode que ha finalitzat al vaticà.
Entrevista a Maria Cambalia, presidenta de l’Associació Família i Salut Mental de Girona i comarques, i a dos membres de la pastoral familiar del Bisbat de Girona sobre els tallers que s'han organitzat per adults i joves.
|
|

Paraules del cardenal Lluís Martínez Sistach en el programa "Paraula i Vida" de l'arquebisbat de Barcelona, en motiu del sínode de les famílies que va començar ahir al vaticà:
Comença avui a Roma l’assemblea del Sínode dels Bisbes, que es perllongarà fins al diumenge 19 d’octubre. És la tercera vegada que es convoca una assemblea extraordinària d’aquesta institució, creada per Pau VI com un dels fruits del Concili Vaticà II. Aquest Sínode té caràcter extraordinari i serà com la preparació de l’assemblea ordinària del Sínode prevista per a la tardor de l’any que ve, la qual tindrà també com a tema de les seves deliberacions les qüestions relacionades amb la família. El papa Francesc, des de l’inici del seu pontificat, ha manifestat la seva voluntat d’instaurar la sinodalitat –terme que significa fer camí junts- en el govern de l’Església. Aquest desig, ja manifestat en les reunions dels cardenals prèvies al conclave de l’any 2013, ha portat el Sant Pare a nomenar un equip de vuits cardenals aliens a les estructures de la Cúria romana, amb els quals es reuneix periòdicament durant diversos dies per analitzar les qüestions relatives a la vida de l’Església. És desig del papa Francesc donar més valor i rellevància al Sínode dels Bisbes, que és una de les manifestacions habituals de la sinodalitat eclesial. El fet mateix de confiar a un cardenal –Lorenzo Baldisseri- la secretaria del Sínode Episcopal manifesta la voluntat de potenciar aquesta institució. El tema d’aquesta assemblea és “Els desafiaments pastorals de la família en el context de l’evangelització”; un tema ampli que inclou reptes importants. Un altre nomenament significatiu fet pel papa Francesc ha estat el de l’arquebisbe Bruno Forte –teòleg prestigiós, ben conegut a Barcelona, on ha donat cursos i conferències- com a secretari especial de l’esdeveniment. Aquest ha declarat que l’objectiu és “escoltar els problemes i expectatives que avui en dia es viuen en tantes famílies, mostrar-nos-hi propers i oferir-los de manera creïble la misericòrdia de Déu i la bellesa de la resposta a la seva crida”. Una expressió de la voluntat de realisme del Sant Pare ha estat fer una consulta àmplia –sintetitzada en 38 preguntes- que s’ha fet arribar a Roma. Aquest treball preparatori va culminar el passat 24 de juny amb la publicació del Document de treball de l’assembla. En aquests documents es manifesta clarament un desig d’anar a fons, des de la presentació de la família com una comunitat de vida i d’amor, passant per la preparació remota i pròxima dels joves per celebrar el matrimoni, fins a la situació dels divorciats tornats a casar. Als canvis en la metodologia de treball del Sínode, cal afegir-hi la rellevància de qüestions com les citades que afecten els membres de l’Església catòlica. Per totes aquestes circumstàncies, el Sínode que es fa a Roma es presenta com un moment molt rellevant per definir l’estil i els objectius del pontificat del papa Francesc.
|
Durant alguns dies hem tingut a Barcelona al missioner salesià Carlos Berro, actualment director de la comunitat de Duékoué, a Costa d'Ivori. Li ha tocat patir la guerra i el procés de reconciliació nacional. La seva mirada és esperançada.
Podeu veure la informació completa en aquest enllaç.
|
|
|
Els pares són els primers responsables de l'educació dels fills però secularment la societat s'ha dotat de l'escola com a institució que hi col·labora especialment en les dimensions culturals, científica i professional. En aquesta època de l'any moltes famílies han de triar escola, amb més o menys opcions, segons les circumstàncies. L'elecció de centre és una desició rellevant, important en la vida dels infants, atés que hi passen anys desicius per a formar-se com a persones, adquirir valors i coneixements, i construïr la seva personalitat (...)
|