Vés al contingut
Catalunya Religió
imagen-vedruna
Trobada 'Més enllà de l'aula' de les escoles Vedruna | Vedruna.

Vedruna Per a Miquel Codina, els equips de pastoral de l'escola i la Fundació Vedruna Catalunya Educació són "un tresor". Fa 30 anys que és mestre a l'escola Vedruna Balaguer i, juntament amb Cristina Ribalta, promou el voluntariat a Batxillerat. També forma part dels equips de pastoral de les escoles Vedruna. Un àmbit que considera que ha de ser "motor de canvi" per als alumnes.

Després d'any d'experiència, Codina assegura que la pastoral "ha canviat com han canviat els alumnes". Remarca que abans era "més catequètica" i que ara la pastoral vol ser "propera". Un repte que segueixen tenint clar el seu referent: "Jesús i els valors que dona l'Evangeli, que uneix més que no pas separa".

En aquest treball, parla de la importància dels referents pels joves. En la visita a escoles, constaten que, si hi ha bons referents, hi ha "iniciatives que encomanen el servei, la interioritat i l'espiritualitat". "Jo soc com soc i faig el que faig gràcies a les persones que m'han envoltat i m'envolten", conclou.

“Cal treballar per facilitar als educadors moments de coneixença de la fundadora i dels seus valors”

La pastoral a les escoles Vedruna es treballa de diferents maneres. Pels alumnes, proposen les tutories d’inici de curs, activitats pels temps litúrgics i, pels més grans, voluntariat i descoberta personal a l’estiu. "També els fem conèixer Joaquima, amb un itinerari i les trobades de 2n i 5è de Primària, i el 'Més enllà de l’aula' a 4t d’ESO", explica Codina. I pels educadors, es proposen recessos i treballs sobre les línies Vedruna.

Sobre Joaquima de Vedruna, Codina assegura que com més la coneixes, més l'estimes. Destaca la importància de donar sentit el lloc on es treballa i el missatge a transmetre i, per aquest motiu, creu que cal seguir treballant en "facilitar a tots els educadors moments de coneixença de la fundadora i dels seus valors".

Són valors que permeten que Codina es pregunti quan s'enfada: "Què faria Joaquima amb aquest nano?". "Penso com el tractaria, miro d’entendre’l i busco les ulleres del no enfadar per poder encomanar alegria i estima", explica. Si a un nen li dones estima, diu, i ho fas amb alegria, "la motivació i les ganes d’aprendre venen soles".

Educar en cultura religiosa a primària

Miquel Codina es defineix com una persona d’acció, però no renuncia a les estones de pau i de silenci. Nascut a Balaguer el 1971, és professor de Vedruna Balaguer. Va arribar fa 30 anys a l’escola, i avui hi fa Science i Cultura Religiosa a Primària. Té estudis en Ciències Humanes, Anglès i Geografia i Història (UdL) i entremig, explica, també va fer “la mili”.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.