Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Monestir de Poblet) L'organista Ben Van Oosten ha obert aquest cap de setmana el III Festival Internacional Orgues de Poblet. La nau de l’Església Abacial s’ha omplert per escoltar un dels organistes amb més prestigi internacional de l’actualitat, que presentava un repertori centrat en Bach i Mendelssohn, unes de les seves especialitats.

Van Oosten considera que l’orgue de Poblet, inaugurat fa només tres anys, “és un dels millors orgues de construcció moderna” que coneix. “Ja havia sentit a parlar d’aquest orgue, que és ben conegut en el nostre món, de manera que tenia ganes de tocar-lo”.

L’organista considera que “molts orgues actuals no tenen una personalitat pròpia, de manera que pots tocar música de molts estils diferents en ells, però no un estil de música concret”. De l’orgue Metzler de Poblet, per tant, destaca que “tots els registres tenen una gran qualitat i és un orgue que funciona molt bé per al Barroc alemany i francès, però també per a estils més tardans”.

Ben van Oosten ha afirmat que Orgues de Poblet és “un gran festival, per l’orgue i l’entorn: l’església, l’atmosfera que es crea, etc”. “Crec que és un dels festivals més importants d’Europa”, ha afegit. El Festival de Poblet s’allarga fins al novembre, i porta al monestir alguns dels intèrprets més prestigiosos d’aquest instrument. La setmana vinent s’hi podrà escoltar un concert que per primera vegada en aquest cicle alternarà orgue i cant gregorià, de la mà de Jan Willem Jansen i el grup vocal Schola Antiqua, dirigit per Juan Carlos Asensio.

El certamen el clourà Claudio Astronio, el dia 21 de novembre, amb un programa atrevit, que commemora el 350 aniversari del naixement de Nicolaus Bruhns establint un diàleg entre la seva música, el barroc espanyol i el minimalisme contemporani de Phillip Glass.