Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(FCFS) La fundació social de la Companyia de les Filles de la Caritat de Sant Vicenç de Paül presenta la seva primera memòria anual. Aquesta eina comunicativa pretén presentar les obres i projectes que la fundació té a Catalunya en l'àmbit de la infància, la gent gran i la inclusió social. A més, el document mostra la nova imatge corporativa. Sota el lema 'Acollint i acompanyant persones', cinc pàgines a color descriuen l’activitat a partir de fotografies, frases de testimonis de cada un dels serveis, una petita explicació de cada àmbit, i els indicadors més significatius de l’any 2014.

El document conté altres novetats rellevants. Al llarg del primer semestre d’aquest any, Filles Caritat Fundació Social ha estat treballant en el seu pla de comunicació. Un dels punts claus ha estat renovar la seva imatge corporativa. La memòria 2014 presenta la definició de la tipografia, els colors corporatius i el nou logotip. El disseny del logotip de Filles Caritat Fundació Social vol adaptar-se als esquemes comunicatius actuals. El constant desenvolupament tecnològic, i el canvi del gust estètic de la societat, ha animat a l’equip a apostar pel canvi d’imatge.

El consell de la fundació social el composen actualment les germanes Eduarda Vergara, com a presidenta; Núria Andreu, vicepresidenta; Immaculada Ladrero Ibrain, tresorera i Catalina Verdera, secretària. Com a vocals, la germana Carme Aluja Gasull, la germana Sacramento Muñoz Manuel Lecha.

Misericòrdia i urgència del servei

En el nou logotip sintetitza el lema de la Companyia de les Filles de la Caritat de Sant Vicenç de Paül: “La caritat del Crist ens obliga” (2 Co 5,14-15). Hi trobem un cor i una creu que simbolitzen la misericòrdia, i el foc que representa la urgència del servei als pobres. La proposta adapta els tres elements característics de les Filles de la Caritat amb traços simples.

El logotip, més actual, continua representant els valors de senzillesa, humilitat, creativitat i llibertat. Tot això lliga amb la missió que la Fundació defensa: “Treballem per a la construcció d’un món just i solidari mitjançant l’atenció a les persones més vulnerables i excloses, recuperant la seva dignitat i el seu sentiment de vida. Actuem amb la societat per a impulsar estructures alliberadores.”

Respecte als colors corporatius s’ha escollit el blau marí, color tradicional de la Companyia; i la tipografia és l’Eras Medium ITC, de línea simple i llegible, lliga amb el logotip i dóna un toc de modernitat. Filles Caritat Fundació Social inicia així una nova etapa comunicativa i espera assolir nous reptes aviat.