Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Fundació Pere Tarrés) La Fundació Pere Tarrés, a través dels projectes solidaris de la campanya ‘Ajuda’ls a créixer’, ha permès, un any més, que aquells infants en risc d’exclusió social participin de les activitats de lleure. En aquest sentit, el 2016 es van becar 7.096 infants, que van poder gaudir d’un temps de lleure molt important pel seu creixement personal. Ho fan tant en els centres socioeducatius que estan adherits a la Fundació Pere Tarrés com en les colònies escolars i les colònies i casals d’estiu que organitza. És en aquests espais on es vol garantir la igualtat d’oportunitats de tots els infants per millorar-ne les seves capacitats socials i educatives i també de les seves famílies per així, intentar evitar la pobresa crònica.

Igual que ja ha passat en els darrers anys, el 2016 hi ha hagut un lleuger increment dels infants becats respecte l’any anterior. En concret, una cinquantena més de nens i nenes es van beneficiar de l’ajuda de la Fundació Pere Tarrés.

També ha augmentat la xifra de donants particulars, que l’any 2016 va pujar fins els 331. Gràcies a ells, a les empreses i a l’esforç dels més de 500 voluntaris s’han pogut dur a terme els projectes solidaris de la Fundació. A més, es van impulsar noves iniciatives com el Sopar Solidari que es va organitzar a l’Hotel Melià Barcelona Sky i que, amb la col·laboració de les 200 persones que hi van participar, es van aconseguir recaptar 20.795 euros, destinats que es van destinar a la rehabilitació del Centre Socioeducatiu Poblenou.

Centres socioeducatius

Al voltant  de 2.500 infants i joves s’han pogut desenvolupar humanament, emocionalment i competencialment perquè, en un futur, puguin gaudir d’una vida feliç i plena. I ho han fet a través dels 23 centres socioeducatius adherits a la xarxa de la Fundació Pere Tarrés. També en número de centres socioeducatius s’ha crescut el 2016, gràcies a la incorporació a la xarxa del Casal Claret de Vic.

A més de totes les activitats que es fan entre setmana amb els infants, alguns caps de setmana els centres també ofereixen l’oportunitat de passar un dia en família en entorns diferents per afavorir el vincle entre pares i fills.

La rehabilitació i inauguració dels centres del Poblenou i del Poble-Sec de Barcelona, cosa que ha permès ampliar el número d’infants i famílies ateses i millorar la qualitat educativa d’aquests centres, va ser una de les fites del 2016. En el cas del centre del Poblenou s’ha de destacar que les obres es van finançar, al 100%, amb fons provinents de donatius de particulars i empreses.

Colònies escolars

Per evitar situacions de desigualtat, com ara que alguns infants es quedin a casa mentre els companys d’escola van de colònies, fa cinc anys es va engegar la campanya de beques per a colònies escolars. Una campanya que continua creixent i que ha passat dels 516 infants becats el 2015 als 560 de l’any passat. Aquestes colònies permeten treballar valors com el companyerisme, el respecte a la natura o l’autonomia personal, entre altres.

“Gràcies per creure en la importància d’educar més enllà de les parets d’una escola, de possibilitar l’estada en cases de natura fantàstiques i d’oferir als infants experiències que els connecten amb l’entorn, amb el món i amb ells mateixos. Quantes vegades deien: que bé que s’està aquí! Quins monitors tan guais!”, segons recull el testimoni de la Vinyet i la Maria Àngels, directora i tutora de 1r de Primària del Col·legi Santa Caterina de Siena de Vic, una de les 63 escoles beneficiàries d’aquestes beques.

Colònies i casals d’estiu

Després de cinc anys amb uns creixements molt notables, el número d’infants becats al 2016 va ser pràcticament el mateix que el del 2015, amb 4.036 ajudes, dues més que l’any anterior. Unes xifres que demostren la consolidació de la campanya “Cap infant sense colònies”, una oportunitat perquè infants i joves aprenguin a través del joc, potenciïn els hàbits saludables i adquireixin valors individuals i col·lectius. En definitiva, que visquin una experiència que els permeti viure com a nens i créixer com a persones.