Vés al contingut
Catalunya Religió

(Jesuïtes) El proper curs algunes escoles de Jesuïtes Educació estrenaran un nou model pedagògic a l’Etapa Infantil (MOPI) així com la Nova Etapa Intermèdia (NEI), de 5è de primària a 2n d’ESO. Són dos projectes concrets que s'emmarquen en l'Horitzó 2020 i que han estat presentats en motiu del Dia Institucional del Fòrum, que enguany es va celebrar el passat divendres.

Un dia especial, no sols pels continguts, reptes i avenços que s’hi exposen, sinó també perquè suposa el retrobament entre companys de les diferents escoles que coincideixen a Sant Ignasi de Sarrià, escola que acull l’acte cada any.

L’objectiu de l’educació jesuïta és formar persones integrals per a una societat diferent. Això implica la llibertat de comprometre’s amb el proïsme i amb la millora de l’entorn i de la societat en general. Es tracta d’una decisió que les persones prenen des de l'autonomia personal. L’educació, tal i com l’entén Jesuïtes Educació, és l’instrument que configura decisivament la manera d’entendre el món i les pròpies decisions.

Lluís Magriñà dóna el relleu a Llorenç Puig

Després d’una viscuda eucaristia, l’acte institucional va començar amb un agraïment al temps dedicat i a tota la tasca feta pel jesuïta Lluís Magriñà, president sortint de la Fundació Jesuïtes Educació. Després de les seves paraules, es va convidar a parlar al nou president, el jesuïta Llorenç Puig, el qual va fer un discurs molt engrescador anomenant a tots els agents actius que formen part del nou projecte oferint-se amb una valuosa actitud d’escolta.

Al llarg d’aquest segon curs d’avenç cap a l’Horitzó 2020, la difusió, el debat i la reflexió, tant en sessions obertes amb els equips com amb les famílies com en sessions del conjunt de seminaris, han estat molt importants. Per això, en Xavier Aragay, Director General de Jesuïtes Educació, va fer un recorregut per aquestes tasques del projecte educatiu. Sota el format d’un diari en paper, es van poder veure els seminaris treballats durant els curs que han anat definint els nous marcs de treball futur: el "què". Aquest "què" es materialitzarà el proper curs amb dos projecte concrets, amb dos "com": Per una banda, es posarà en marxa el nou Model Pedagògic a l’Etapa Infantil (MOPI), i per altra, s’iniciarà la Nova Etapa Intermèdia (NEI), que va de 5è de primària a 2n d’ESO, a 3 de les escoles.

Tot està apunt per posar en marxa el curs vinent, els primers "com" d’aquest camí de transformació de l’educació. En aquest important moment, els protagonistes seran els alumnes i les famílies, que viuran una nova manera d’educar, en camí cap a l’Horitzó 2020.

Després de la mobilització participativa del curs passat, l'entitat ha volgut potenciar el debat educatiu al llarg d’aquest any, compartint el somni, impulsant la presa de consciència de la importància del moment i fent partícips del procés de transformació educativa el màxim d’educadors, alumnes i famílies, en primer lloc, però també altres institucions, que han demanat conèixer el nostre camí.

Constaten que la complexitat social, la magnitud dels reptes i els canvis constants, només es podran abordar des de la creativitat de les diverses concepcions educatives. En aquest sentit, va pujar a l’escenari en Marius Martínez, professor titular del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB que, amb una brillant i engrescadora intervenció, va parlar del “Lideratge en l’aprenentatge, una mirada a l’Horitzó 2020".

Finalment, es va explicar el procés de treball que han seguit els equips que han estat treballant per la NEI i el MOPI, els 2 projectes que inicien aquest repte de transformació profunda de l’educació amb l'objectiu de la formació integral dels alumnes.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.