Vés al contingut
Catalunya Religió
vedruna-jornada
Fotografia: Vedruna.

Vedruna Amb el lema ‘Fem camí junts: escola, famílies, professionals i recerca’, més de tres-centes persones participaran en la jornada sobre els trastorns del neurodesenvolupament i l’èxit escolar que organitza la Fundació Vedruna Catalunya Educació amb la col·laboració de l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona. Tindrà lloc el pròxim dissabte 3 de febrer a l’Escola Vedruna Escorial de Vic i està adreçada de forma preferent a les famílies de les escoles Vedruna. En la primera fase d’inscripció a la convocatòria ja se n’han exhaurit les places disponibles.

Ja fa temps que ambdues institucions col·laboren “amb l’objectiu de detectar el més aviat possible trastorns del neurodesenvolupament” i que això permeti millorar l’aprenentatge de l’alumnat. Així ho recorda Ismael Peràlvarez, director general de Vedruna Vall Terrassa, membre de l’equip de psicopedagogs de les escoles Vedruna i coordinador de la jornada.

“Aquests trastorns afecten el rendiment acadèmic d’infants i joves; com més sapiguem les famílies, els professionals i els docents, més els podrem ajudar”, explica la neuropsicòloga de l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona i cap de la Unitat de Trastorns de l’Aprenentatge Escolar (UTAE), Anna López.

Acompanyar el creixement personal dels alumnes

El programa de la jornada del dia 3 de febrer l’obrirà l’educador social i professor titular de Sociologia de l’Educació a la UVic-UCC Jordi Collet, que parlarà sobre ‘Benestar i aprenentatge en l’entorn escolar’. Tot seguit la neuropsicòloga de l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona Roser Colomé farà una breu exposició per presentar ‘Paraules que fan por. Què són els trastorns d’aprenentatge? Són trastorns del neurodesenvolupament? Per què hi ha tanta varietat cromàtica?’.

En format de grup més reduït hi haurà quatre sessions especialitzades amb professionals de l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona. Una estarà dedicada a la dislèxia amb la neuropsicòloga Elisabet Suades; una segona per tractar sobre les altes capacitats amb la neuropsicòloga Marta Massagué; una tercera sobre la discalcúlia, amb la psicòloga María Garau; i finalment la psicòloga clínica infantojuvenil Cristina García parlarà sobre l’alumnat amb Trastorns de l’espectre autista.

A última hora del matí, el catedràtic emèrit de Psiquiatria Miquel Casas i la psicòloga Rosa Bosch de la UAB, director i coordinadora respectivament del Programa SJD MIND Escoles, reflexionaran sobre ‘El paper de la recerca en l’àmbit escolar’. La psicòloga clínica, forense i familiar Montserrat Gómez, professional de la UTAE, parlarà sobre ‘El paper de la família’. I, finalment, educadors de les escoles Vedruna de Catalunya explicaran quina és la feina d’un Departament d’Orientació i Intervenció Psicopedagògic (DOIP) i com entenen ‘El paper de l’escola’ en aquest context. Com a xarxa d’escoles Vedruna, valoren l’Itinerari Psicopedagògic que comparteixen i que té com a objectiu principal “acompanyar el creixement personal dels alumnes adaptant-nos a les capacitats i possibilitats de cadascú”.

En la primera fase d’inscripció a la convocatòria ja se n’han exhaurit les places disponibles. Entre els assistents hi ha famílies, direccions generals i educadors dels equips de psicopedagogia de les escoles Vedruna. També hi assistirà el director general de Centres Concertats i Centres Privats del Departament d'Educació, Ramon Montes; la secretària general de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, Meritxell Ruiz; i la presidenta de la Confederació Cristiana d'Associacions de Famílies d'Alumnes de Catalunya (CCAPAC), Mar Pla.

Temàtica
Institucions

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.