Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Galeria d'imatges

(Obra Social “la Caixa”) Els bancs dels aliments i l’Obra Social ”la Caixa” han anunciat que s’han aconseguit recollir 2.291 tones d’aliments, més del doble que l’any anterior i molt per sobre dels objectius fixats. Jaume Lanaspa, director general de l’Obra Social ”la Caixa”, i representants dels quatre bancs dels aliments de Catalunya han presentat aquest dimecres la xifra total d’aliments recollits en l’edició d’enguany del Gran Recapte d’Aliments.

La magnífica participació de més de 13.000 voluntaris ha fet possible que aquesta campanya hagi arribat a pràcticament tots els racons del territori: 200 poblacions, que han ofert 1.000 punts de recollida en mercats i supermercats.

Aquesta campanya adreçada a la ciutadania ha mogut també la solidaritat de les empreses de distribució i del sector agroalimentari, que han fet donacions extraordinàries d’aliments de llarga durada.

Durant aquesta mateixa setmana, els aliments recollits al Gran Recapte començaran a arribar a les més de 200.000 persones que reben ajuda mensualment dels bancs a través de la xarxa de 754 entitats de Catalunya.

Enguany, com a novetat, s’ha impulsat una campanya que vol fer arribar el Gran Recapte de manera virtual a tot l’Estat. La campanya, que estarà activa fins al dia 15 de desembre, convida els usuaris de Facebook a fer clic a «M’agrada» a la pàgina www.facebook.com/elgranrecapte. Per cada clic aconseguit, les marques col·laboradores (Danone, Nutrexpa, La Fageda, Borges, Llet Nostra, Laboratorios Ordesa, Unilever, Nestlé i Mondelēz International, nova denominació per a Kraft Foods) donaran 1 quilo d’aliments a benefici de la Federación Española de Bancos de Alimentos.

És el tercer any que s’hi ha pogut participar fent donacions en línia, un sistema que ha estat molt ben acollit, com també a través dels canals de ”la Caixa” (Línia Oberta, bescanvi de Punts Estrella, caixers, Servicaixa i Caixamòbil). També es pot enviar un SMS amb QUILO al 28029 fins el dia 15 de desembre.

D’aquesta manera els bancs d’aliments aconsegueixen arribar als ciutadans a través de nous canals i converteixen les xarxes socials en un supermercat solidari virtual, amb la finalitat de recaptar més aliments amb les donacions de les principals empreses d’alimentació.