Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Bisbat de Vic) El Museu Episcopal de Vic ha presentat el Pla Estratègic 2030, un projecte que pretén desenvolupar el museu en diversos àmbits. Josep Maria Riba, director, Romà Casanova, bisbe de Vic, i Magda Gassó, cap del Servei de Museus i Protecció de Béns Mobles, van ser els presentadors principals d'aquest projecte. Finalment, Carme Comas, cap de l'àrea de comunicació i programes públics, i Marc Sureda, conservador del museu, també hi prengueren part en representació de l'equip del MEV.

Un referent mundial en l’art medieval

El Pla Estratègic 2030 vol potenciar el relat i col·leccions de l'Edat Mitjana amb nous continguts que posin en valor la potent col·lecció de romànic i gòtic, referent a nivell mundial. Entre les accions que vol reforçar hi ha una aposta pel treball en xarxa amb altres museus d'art medieval i prosseguir la producció d'exposicions temporals que siguin fites a nivell europeu i que permetin observar la col·lecció amb mirades diferents.

Aposta digital

El museu també fa una aposta digital amb projectes com l’art medieval més digital, que ja s'ha començat a executar gràcies al programa PO FEDER del Departament de Cultura de la Generalitat i que vol reforçar la dimensió virtual del centre per acostar-lo a nous públics.

Un museu compromès i responsable amb la societat i l'entorn

Un dels reptes per als pròxims anys és convertir-se en un veritable museu social obert a públics diversos, participatiu i amb fort impacte social. L'objectiu és potenciar la programació cultural i educativa amb una oferta innovadora que ajudi a ampliar el segment d'usuaris "arribant a aquells que no acostumen a visitar els museus", segons ha explicat el seu director, que considera que cal "un museu compromès i responsable amb la societat i l'entorn". Per això en el full de ruta del MEV s'aposta per treballar amb diferents públics per ampliar-ne la quantitat i diversitat, fent del museu un espai de connexió social. També es vol ampliar la base de suport social de la institució i la connexió amb el teixit empresarial.

Un museu sostenible amb el mediambient

El nou pla estratègic es fixa igualment en el treball i l'organització interns. Entre aquests reptes s'aposta per una reorganització de l'equip de treball i per abordar l'adaptació de l'actual l'edifici a la sostenibilitat ambiental.

La reobertura després del Covid-19 vol utilitzar-se com a punt d'inflexió en aquesta nova aposta del MEV. El document s'ha realitzat al llarg de més d'un any i l'ha coordinat la consultora Momentum. A més de l'equip de treball del mateix museu, hi han participats molts altres agents, com representants d'administracions públiques, institucions culturals, professionals àmbits museístics, entitats...