Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Universitat Abat Oliba CEU) El curs ‘Créixer des de l'adversitat: aproximació a la resiliència a l'escola’s'ha començat a impartir aquesta setmana a la Universitat Abat Oliba CEU (UAO CEU). Es tracta d'una formació destinada a dotar a educadors i docents dels conceptes i recursos necessaris perquè puguin fomentar la resiliència en l'àmbit dels seus respectius centres. En aquesta primera edició del curs estan participant vint-i-dos centres, escoles i col·legis, de Catalunya i de la resta d'Espanya.

La formació consta de quatre sessions. La primera, celebrada aquest dilluns es va centrar en els fonaments de la resiliència. La segona, prevista per aquest dimecres, tractarà la identificació dels pilars que sostenen la resiliència, com pot el mestre esdevenir un “tutor de resiliència” i quins són els factors de protecció. La del 2 de juliol es dedicarà al desenvolupament de competències socials i de resolució de problemes. Finalment, la quarta consistirà en un panell de conferències d'especialistes en resiliència, en el context del VIII Congrés Word in Education ‘Bones pràctiques i reptes per a les escoles entorn del foment de la resiliència’.

El curs està dissenyat amb una visió pràctica i una metodologia interactiva i dinàmica. Es tracta, a més, d'una formació reconeguda pel Pla de Formació Permanent del Professorat del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

La impartició d'aquest programa s'entén dins de les activitats del projecte de recerca ‘Foment de la resiliència en l'educació primària: innovació i formació contínua del professorat’ (ANDREIA), que desenvolupa el grup de ‘Família, Educació i Escola Inclusiva (TRIVIUM), de la UAO CEU. Aquest projecte d'I+D+i compta amb el suport i el finançament del Ministeri de Ciència i Innovació. 

L'objectiu dels investigadors és evidenciar la importància del foment de la resiliència en els primers estadis educatius i dotar als professors d'eines i recursos educatius adequats per a promoure-la entre els seus alumnes.

Els investigadors consideren que el foment de la resiliència ha de ser un eix fonamental en l'educació primària. Així ho creien quan van dissenyar les línies del projecte, abans que aparegués la pandèmia. Des del seu punt de vista, la irrupció de la COVID-19, amb l'impacte que ha generat en l'àmbit escolar, no ha fet sinó aguditzar la importància de treballar la resiliència a les escoles.

L'equip de ANDREIA està format 15 investigadors, pertanyents a la Universitat Abat Oliba CEU, la Universitat CEU Cardenal Herrera, la Universitat CEU San Pablo i la Universitat de Barcelona.