Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Per saber-ne més

Enllaços relacionats

(CR) La comunitat educativa pot estar confinada, però no ha d'estar inactiva o abandonada a casa. Des de l’Escola Cristiana s’ha posat en marxa l’espai web cooperatiu Escola Cristiana en xarxa, on es recullen les iniciatives de centres educatius, professors o editorials entre d’altres. La intenció del lloc web és donar acompanyament, recursos vinculats al temari propi dels alumnes i per etapes, consells per a les famílies, o ajudar la vida cristiana des de casa a través del blog de pastoral.

Per tal de col·laborar en aquest espai web cal contactar Eloi Aran (earan@fecc.cat) o Rosa Maria Piqué (rmpique@fecc.cat), qui els validaran els continguts abans de penjar-los. Algunes consideracions a tenir en compte per al bon funcionament de l’espai.

-Indiqueu en el subjecte del correu l’etapa i/o curs i/o assignatura del material que es vol compartir. Si no és en el subjecte del correu, indiqueu-ho en el redactat, així com deixar clar el centre escolar, la institució o l’autor del material.

-No teniu per què enviar el material didàctic en un document adjunt si aquest material ja està penjat en obert en alguna banda o si ens podeu facilitar directament l’enllaç. Si ho envieu adjunt, us demanem, si us plau, que la mida dels arxius no superi els 10MB.

-Es preveu que l’existència d’aquest espai de solidaritat interescolar tingui una durada acordada amb la necessitat actual.

S'espera també qualsevol altra mena de recomanació per tal de millorar aquest espai de col·laboració.

En aquest sentit, el Departament d’Educació, al seu document Orientacions per als centres educatius sobre activitats per als alumnes a causa del tancament pel coronavirus indica que és el centre docent que, en el marc de la seva autonomia, gestionarà el treball dels alumnes durant el tancament. Cal tenir en compte que el treball habitual a classe, amb interacció entre alumnes i docents, és difícilment substituïble per un treball equivalent a casa. Tot i això, es pot valorar la conveniència de proposar als alumnes algunes tasques que es puguin fer autònomament, amb consultes telemàtiques al professorat quan convingui. S'ha d'evitar, per tant, la realització de tasques repetitives, no contextualitzades o d'una durada excessiva. Els equips docents tenen la responsabilitat de coordinar i regular aquestes activitats i fer-ne el retorn corresponent, de manera que tinguin sentit per a l'alumne i es respectin les necessitats de descans dels alumnes, el temps de lleure i la convivència familiar.

Des de l’Escola Cristiana s’ha anat indicant que el tancament físic de les escoles s’ha d’afrontar amb la mateixa dedicació als alumnes que les caracteritza, i que una bona acció és la de programar una resposta adequada a la situació i d’acord amb les possibilitats de cada realitat. Preparar materials, proposar activitats online perquè els alumnes puguin seguir treballant de casa estant, fer el seguiment, que se sentin acompanyats en aquesta nova circumstància.  Compartir aquest materials amb d’altres escoles serà un gest de disposar en comú amb generositat i d’acollir amb agraïment el servei dels altres. En definitiva, una possibilitat per compartir, per treballar conjuntament, per enfortir el sentit de pertinença al col·lectiu de l’Escola Cristiana de Catalunya.