Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(CR) Els darrers anys diverses entitats financeres han millorat els instruments per facilitar la captació de fons de les entitats religioses i sense ànim de lucre. En el món eclesial també ha arribat el moment de fer un salt. Si la gent ja s’ha acostumat a pagar amb targeta o amb el mòbil, perquè no ens adaptem a aquest format de recaptació?

Amb aquesta idea de fons, Banc Sabadell va promoure aquest dimarts una jornada sobre la captació de fons per a les entitats catòliques. El director de servei d’Institucions Religioses del Banc Sabadell, Santiago José Portas, va presentar l’experiència de l’entitat en aquest sector i el sistema Done que han desplegat el darrer any en 60 punts de Catalunya.

Portas va explicar com els atrils per a donatius, que permeten pagar en efectiu o amb targeta, han aconseguit augmentar la recaptació: “Els donants són més generosos quan paguen amb targeta”. Una mitjana de més de 9 euros per donatiu, molt per sobre del que es recull amb la tradicional col·lecta. Un altre dispositiu, la guardiola digital, ha aconseguit el mateix efecte. És un petit dispositiu en format de guardiola que es pot utilitzar en esdeveniments de carrer o per fer la col·lecta passant la guardiola i recollint els diners a través de la targeta de crèdit.

 

Gastar diners per guanyar-ne

Perquè aquestes eines funcionin, en la sessió es va insistir en que cal un replantejament de les estratègies de captació de fons. Un factor clau és la transparència: “S’ha d’informar sempre d’on van els diners, la societat és cada vegada més exigent”.  En aquest sentit, Juan Uribe, director de l’Instituto de Fundraising Católico, va posar alguns exemples de bones pràctiques i va reclamar formació en aquest àmbit: “Tots els rectors creuen que saben demanar, però se n’ha d’aprendre”. L’agraïment als donats o la informació permanent sobre l’ús dels seus diners, són algunes de les claus per augmentar la recaptació.

La sessió a l’auditori del Banc Sabadell a Barcelona també va incloure una intervenció de Míriam Díez, directora Global Engagement a Aleteia i directora de l’Observatori Blanquerna de Comunicació, Religió i Cultura. Centrada en la visió comunicativa, va insistir en que avui “l’Església ha d’entendre que és una institució més en un mar de propostes” i que “si no comunica el que és i el que fa, té el risc de convertir-se en irrellevant”. En aquest sentit, “la comunicació costa diners però aporta diners”.