Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(CR) Les darreres setmanes més de 600 centres concertats i les AMPA han sol·licitat a l’Administració de formar part de les noves Taules locals de planificació Educativa. Però, en un bon nombre de casos, el Departament s’hi ha oposat. En una nota conjunta, les entitats representatives de l’escola concertada a Catalunya demanen als serveis territorials que es replantegin aquesta decisió de manera que l’escola concertada també estigui presents en aquest espai, i no només en les comissions de participació.

“Les escoles concertades representem famílies del municipi, contribuïm a l’educació de molts ciutadans i ciutadanes i volem seguir treballant per la qualitat educativa i la formació dels nostres infants i joves”, apunten les direccions dels centres concertats en la nota que signen, entre d’altres, la Fundació Escola Cristiana de Catalunya i la Confederació Cristiana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya.

El Departament d’Educació ha denegat la presència d’un representant de les escoles concertades a les Taules locals de Planificació Educativa que s’han de crear en l’àmbit municipal. És una de les eines que han de servir per combatre la segregació i per orientar la programació de l’oferta educativa i la gestió del procés d’admissió.

La petició la van fer arribar les escoles concertades i les AMPES de cada població als seus respectius Ajuntaments.

La iniciativa social vol ser present en la programació

La Taula Local de Planificació Educativa és l’òrgan de nova creació que traslladarà al Departament la proposta en relació a l’oferta de places escolars del municipi i, tot i que la titularitat dels centres públics en forma part a través del representant dels serveis territorials, en molts casos no han acceptat la presència dels centres concertats.

Les direccions recorden que l’article 12 del Decret 11/2021 de la programació de l’oferta estableix que les taules locals de planificació educativa estan integrades per diferents representants de les administracions local i educativa i, en el punt 2, afegeix que “poden acordar la participació de representants i de persones que puguin aportar coneixement”.

Els centres concertats de Catalunya han manifestat la disconformitat amb la negativa, ja que formen part del Servei d’Educació de Catalunya i afegeixen que “en altres àmbits com la Salut i els Serveis Socials això ja és una realitat de fa molt temps: la iniciativa social és present en la programació i en els organismes de desplegament de les polítiques departamentals”.