Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Obra social “la Caixa”) En el context actual, la preocupació principal de moltes entitats socials és la gestió de l’impacte emocional que els nens i nenes i adolescents que viuen en llars amb carències socials, econòmiques i/o educatives han pogut patir arran de la situació generada per l’emergència de la COVID-19.

Per aquest motiu, aquest any CaixaProinfància ofereix a 336 entitats socials de tot l’Estat espanyol vinculades al programa la possibilitat de portar a terme escoles d’estiu en línia. Per fer-ho, CaixaProinfància presenta continguts i activitats que se sumen a les dutes a terme per les mateixes entitats i que permeten, d’una banda, treballar continguts educatius i, de l’altra, oferir recursos per reconèixer, expressar i gestionar les emocions, tant als menors com a les seves famílies.

A Catalunya, 105 entitats organitzen les activitats d’estiu

En paraules del subdirector general de la Fundació ”la Caixa”, Marc Simón: “Durant el confinament i la crisi per la qual estem transitant, molts infants i adolescents han percebut la vulnerabilitat i el patiment a casa seva. Per això, la nostra prioritat és que es puguin recuperar emocionalment d’aquesta experiència oferint-los un estiu ple d’activitats, recursos i jocs adaptats que els proporcionin estabilitat, esperança i que també reforcin les seves competències educatives”.

Al llarg del mes de juliol, CaixaProinfància comparteix cada setmana amb les entitats socials propostes, activitats i materials digitals de diferents continguts del programa, com ara Tens Talent, i també del programa EduCaixa. El contingut es va allotjant a la pàgina web generada dins del web de la Fundació ”la Caixa”, i és un recurs obert i a la disposició de les entitats i les famílies.

CaixaProinfància proposa, a més, “Un estiu emocionant”, dues accions creatives per fer amb els infants i els adolescents: un curtmetratge i una sèrie de podcasts. Aquestes activitats serveixen als menors per treballar tot tipus d’emocions, tractades des del punt de vista de la inclusió i, sobretot, del joc. La finalitat d’aquestes activitats és crear comunitat entre les famílies i mantenir la comunicació amb totes.

Un estiu de pel·lícula

Aquest format permet que els nens i nenes puguin parlar de com se senten i explicar la seva història, real o fictícia, d’una manera desapassionada i àmplia, ja que les emocions es poden tractar a partir dels personatges sense que en siguin ells els protagonistes directes. Cada setmana es treballarà una fase del procés de creació del curtmetratge. Finalment, aquests curts es podran enviar a la Fundació ”la Caixa” per compartir-los, de manera que s’oferirà l’oportunitat de veure els treballs de totes les entitats. La creació d’un curtmetratge implica generar un contingut que deixarà constància del que s’ha après durant el campament i, a més, serà bonic de veure’l i compartir-lo amb la comunitat i les famílies.

Històries d’un campament

Les famílies, juntament amb les entitats socials que formen part de CaixaProinfància, crearan podcasts en què compartiran les seves experiències durant les activitats que han dut a terme. Es definiran diferents seccions de podcasts sobre una emoció, guiats pels tècnics de les entitats. En aquest cas, l’activitat té una concepció més lliure, tant pel que fa als podcasts que es vulguin treure durant aquestes setmanes com al tipus de secció que es prefereixi enregistrar. Aquest format permet aconseguir de manera senzilla un testimoni directe i sensat de com s’han sentit els nens i nenes fent les activitats del campament.