Vés al contingut
Catalunya Religió
caritas-cava-amb-cor
Fotografia: Càritas Catalunya.

CÀRITAS CATALUNYA S'ha iniciat la quarta edició de la Campanya "Cava amb Cor" aquest dijous 5 d'octubre. La campanya és organitzada per la Confraria del Cava Sant Sadurní i Càritas Catalunya, amb el suport d’El Celler de Can Roca. Un equip de persones molt sensibilitzades sobre la situació de la infància més vulnerable de casa nostra.

Enguany la campanya compta amb el suport de 6 patrocinadors i amb la col·laboració d’11 cavistes que han seleccionat un cava Brut Reserva 2020. També tenen el suport de les cadenes de supermercats i comerços especialitzats que vendran el cava amb cor així com de les empreses que estan comprant el cava pels seus regals institucionals.

Dos euros del preu de l’ampolla es destinaran als projectes socioeducatius de Càritas a Catalunya que atenen a infants i joves en situació de vulnerabilitat.

“Càritas és una entitat constructora de segones oportunitats per aquells que més pateixen”

El president de la Confraria del Cava, Eduard Sanfeliu, ha afirmat que “aquesta nova campanya és un exemple de la sensibilitat de les persones, així com de les empreses col·laboradores”. Sanfeliu ha fet èmfasi en el fet que “ara mateix cal continuar lluitant perquè els infants, adolescents i joves tinguin oportunitats per a formar-se i encarar el futur amb esperança”.

Francesc Roig, president de Càritas Catalunya, posa de manifest que “les famílies amb infants en risc d’exclusió social van ser un dels col·lectius prioritaris en l’acció social de Càritas”. Roig agraeix la sensibilitat de les persones i empreses que participen d’aquesta campanya: “Gràcies a això, Càritas Catalunya pot posar a disposició de les famílies centres oberts i de lleure, beques menjador, reforços educatius, espais de guarda, centres de suport matern infantils i acompanyaments a famílies”.

Finalment, el sommelier del Celler de Can Roca i padrí d’aquesta nova edició del Cava amb Cor, Josep Roca, ha animat a la ciutadania a comprar el Cava amb Cor, ja que “comprar una ampolla d’aquest cava és omplir-se de sentit”. Per Roca, “Càritas és una entitat constructora de segones oportunitats per aquells que més pateixen”.

Càritas i el "Cava amb cor"

La col·laboració entre la Confraria del Cava i Càritas Catalunya va néixer fa 10 anys per sensibilitzar i captar fons a favor del Programa de Família i Infància de Càritas Catalunya. La tradicional Nit solidària que aplegava a cavistes i empreses al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) va derivar cap a la Campanya Cava amb Cor amb l’arribada de la COVID-19.

Els tres primers anys es van recaptar 85.000 euros que han permès ajudar a gairebé 550 infants, joves i les seves famílies. Enguany ja tenim reservades més de 8.000 ampolles per a les empreses que les adquireixen com a regal institucional.

El Cava amb Cor s'ha posat a la venda aquest 5 d’octubre, a través de tots els establiments col·laboradors, que es poden trobar al web www.cavaambcor.cat; també es poden fer donatius a través d’aquesta plataforma.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.