Vés al contingut
Catalunya Religió
cava-cor-2022
Fotografia: Càritas Catalunya.

GIEC La Confraria del Cava Sant Sadurní i Càritas Catalunya, amb el suport d'El Celler de Can Roca, donen el tret de sortida aquest divendres a la tercera edició de la campanya 'Cava amb Cor'. Enguany les empreses col·laboradores amb la campanya arriba a la vintena i s'ha previst una tirada inicial de 5.000 ampolles d'un cava brut reserva que ja es pot comprar a través de tots els establiments col·laboradors.

Del total de la vintena d'Empreses amb Cor, a més de les empreses i distribuïdores que s'han incorporat, bona part de les cadenes de supermercats i comerços especialitzats que ja van col·laborar ho han tornat a fer. Aquestes vendran el cava especial a un preu de 7,9 €. D’aquests, dos euros es destinaran als projectes socioeducatius de Càritas a Catalunya que atenen a infants i joves en situació de vulnerabilitat.

Eduard Sanfeliu, president de la Confraria del Cava, ha afirmat que “aquesta nova campanya és un exemple de la sensibilitat de les persones que compren el Cava amb Cor, així com de les empreses col·laboradores". Ho fan, en un moment en què, segons Sanfeliu, cal "continuar lluitant perquè els infants, adolescents i joves tinguin oportunitats per a formar-se i encarar el futur amb esperança”.

Francesc Roig, president de Càritas Catalunya, posa de manifest que les famílies amb infants en risc d’exclusió social van ser un dels col·lectius prioritaris en l’acció social de Càritas. Durant el 2021, es van desenvolupar 220 projectes adreçats a les famílies; d’aquests es van beneficiar prop de 6.019 persones, que van comptar amb uns recursos aplicats de 5,4 milions d’euros. Roig destaca que, gràcies a la sensibilitat de les persones i empreses que participen d’aquesta campanya, Càritas Catalunya pot posar a disposició de les famílies centres oberts i de lleure, beques menjador, reforços educatius, espais de guarda, centres de suport maternoinfantils i acompanyaments a famílies.

Finalment, Josep Roca, sommelier del Celler de Can Roca i padrí d’aquesta nova edició del Cava amb Cor ha animat a la ciutadania a comprar el Cava amb Cor: “Comprar una ampolla d’aquest cava és omplir-se de sentit”. Per Roca, “Càritas és una entitat constructora de segones oportunitats per aquells que més pateixen”.

Dotze cavistes solidaris

El Cava amb Cor que es posa a la venda aquest dimecres es pot trobar als establiments que es localitzen al web de la campanya. La plataforma també permet fer donatius.

La campanya compta amb el suport de dotze cavistes catalans que col·laboren en el projecte solidari i que fan possible la tirada de 5.000 ampolles, després de la bona acollida de les dues edicions anteriors. Entre els col·laboradors també hi ha, com en la darrera ocasió, el suport d’El Celler de Can Roca i la implicació dels tres coneguts germans. Un equip de persones molt sensibilitzades sobre la situació de la infància més vulnerable de casa nostra.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.