Vés al contingut
Catalunya Religió

(IQS) Des del mes de febrer que es varen iniciar les sessions de les Activitats IQS per a alumnes de Batxillerat, s'han ofert un total de 42 activitats diferents relacionades amb els àmbits de la Química, Enginyeria Química,Bioenginyeria, Farmàcia, Enginyeria Industrial i Administració i Direcció d’Empreses. En l’edició d’enguany s’han realitzat un total de 78 sessions, a les quals s’hi han inscrit prop d'un miler d'alumnes de segon i primer de batxillerat procedents de més de cent escoles, tant públiques com privades, de tot Catalunya. A principis del mes de maig va tenir lloc l’última sessió en l'edició corresponent al curs acadèmic 2014-15.

Les activitats han estat programades entre els mesos de febrer i maig, en horari tancat, cada dimarts, dimecres i dijous a primera hora de la tarda, la qual cosa ha permès als alumnes de segon i primer de batxilleratd’inscriure-s’hi de forma individual i lliure. Addicionalment, IQS ha ofert a les escoles l’opció de participar en alguna d’aquestes activitats en horari pactat prèviament, en funció del número d’alumnes interessats a participar-hi.

Les diferents sessions han estat relacionades amb els àmbits en els quals IQS concentra la seva oferta formativa. En concret, s’han ofert activitats relacionades amb la Química, l’Enginyeria Química, la Bioenginyeria, la Farmàcia, l'Enginyeria Industrial, l’Administració i Direcció d’Empreses, així com amb altres d’àmbit més transversal i d’altres de caràcter més multidisciplinari relacionades amb l’oferta IQS de Dobles Graus.

Donat l’enfoc de les activitats –molt orientat a demostracions pràctiques, simulacions, visites in situ als tallers i laboratoris d’IQS–, els alumnes han pogut apropar-se, guiats per professors d’IQS, a totes aquestes àrees de forma pràctica, la qual cosa els ha servit per resoldre dubtes i per realitzar consultes que els poden ajudar a prendre decisions sobre el seu futur universitari.

Seguint aquesta línia, i com a novetat de l’edició d’aquest any, s’han organitzat les Taules Rodones IQS, en les quals alumnes dels últims cursos i ja graduats dels diferents graus que imparteix IQS han compartit la seva experiència amb alumnes de batxillerat amb l’objectiu d’assessorar-los i ajudar-los en la seva decisió sobre quin grau universitari escollir.

L'estudiant de primer de Batxillerat Científic de l’Escola Menéndez y Pelayo, Cristina Pairet, que va participar en la sessió “Més fred que el gel. Demostracions amb nitrogen líquid”, reconeixia “no haver vist mai fer exercicis pràctics amb nitrogen líquid amb coneixements de nivell de Batxillerat. Se’ns dubte recomanaria l’activitat, fins i tot als estudiants de lletres”.

El seu company de classe Martí Coy considerava l’activitat “molt interessant perquè pots posar en pràctica la teoria que t’ensenyen a classe. Tens l’oportunitat de veure, comprovar i gairebé tocar el que t’expliquen els professors a l’aula”.

Jennifer Morales, també del Menéndez y Pelayo, reconeixia que, de cara al futur, no sabia si decidir-se per estudiar Enginyeria Genètica, Biotecnologia o Biociències i “demostracions com aquestes ens poder ajudar a decidir-nos a l’hora d’escollir un Grau o un altre”.

Temàtica

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.