Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Fundació Pere Tarrés) L’Educació Social i el Treball Social són dues professions amb alts nivells d’inserció laboral. Així ho constata el 5è Estudi sobre la Inserció Laboral que ha realitzat Fundació Pere Tarrés on es recull que el 77% dels alumnes que van finalitzar els seus estudis a la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – Universitat Ramon Llull durant el curs 2013-2014 ja s’han incorporat al mercat laboral.

Per estudis, el percentatge de graduats en Treball Social que ja estan treballant és del 78% mentre que en Educació Social és del 76%. Només un 6% dels enquestats està a l’atur mentre que el 13% restant ha optat per continuar els seus estudis a través de màsters o postgraus o formació contínua.

Pel que respecta a la situació contractual, el 75% dels titulats que ja treballen tenen contractes temporals i un 25% són indefinits. Pel que respecta a la jornada laboral, la modalitat de jornada completa també és majoritària, amb un 74%, mentre que el 26% restant treballa amb un jornada parcial.

Les cooperatives, un dels principals centres contractants

Una de les novetats que s’han vist en aquest estudi és que, per primera vegada, les cooperatives han augmentat les contractacions respecte els anys anteriors, representant un 20% del total.

De la resta d’enquestats, el 39% treballa en una fundació, un tipus d’entitat que continua sent el principal centre on treballen els graduats en Educació Social i Treball Social. El 15% treballa en una associació, el 15% en una empresa i el 11% en l’administració pública.

Per àmbits d’ocupació, els titulats en Educació Social han estat contractats majoritàriament per treballar en l`àmbit de la infància i l’adolescència mentre que els graduats en Treball Social s’han incorporat més a l’àmbit de gent gran.

Les pràctiques curriculars, element clau

Des de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés sempre s’ha donat molta importància a la qualitat de l’aprenentatge que reben els alumnes durant les seves estades pràctiques i la vinculació amb els seus responsables. Prova dels bons resultats d’aquesta relació és que el 26% dels enquestats estan treballant en el mateix lloc on van realitzar les seves pràctiques curriculars.

El degà de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés, Paco López, explica aquests bons resultats a través de la vinculació de la Universitat Ramon Llull amb les entitats socials: “Una de les senyes d’identitat de la Universitat Ramon Llull és que neix, ara fa 25 anys, de la unió d’entitats cíviques amb vocació educativa i social. La Fundació Pere Tarrés participa de manera especial d’aquest esperit de foment de la iniciativa social i de construcció d’un teixit social del que forma part activa. Això ens connecta amb les entitats social del país, en les que, per altra banda, ja treballen molts dels nostres exalumnes, que valoren les competències dels professionals formats a la facultat perquè en tenen un coneixement directe”.

En un 24% dels casos, els estudiants ja tenien feina abans d’acabar els seus estudis, ja fos a temps parcial o a jornada completa. El 13% dels estudiants ja estaven treballant només tres mesos després d’acabar la carrera. Altres vies d’inserció laboral han estat principalment els contactes, seguit de les borses de treball institucionals, les dels Col·legis Professionals i la borsa de treball pròpia de la Facultat Pere Tarrés.

Alt nivell de satisfacció amb els estudis

Als enquestats també se’ls va preguntar pel seu nivell de satisfacció amb els estudis i la seva aplicació al món laboral. Així, un 92% de les persones titulades tornarien a cursar els mateixos estudis si haguessin de començar de nou i el 89% afirma que repetiria el Grau en la mateixa universitat.

La valoració de la formació rebuda ha estat d’un 7,85 sobre 10 i el 85% ha afirmat que la formació rebuda és adequada a la realitat.