Pestanyes primàries

Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Per saber-ne més

Enllaços relacionats

(CR) La Confederació Cristiana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya (CCAPAC) ha fet pública una declaració en la que defensen l'actual model d’immersió lingüística en català "com a model d’èxit que ha contribuït decisivament a la integració i a la cohesió social a les escoles i al país". Les AMPAs cristianes mostren la "preocupació" per la possibilitat que s'inclogui en el proper procés d’inscripció escolar una casella per triar la llengua vehicular, com s'ha anunciat que pretén fer el Govern espanyol a través del control de la Generalitat en aplicació de l'article 155.

Els pares i mares de l'escola cristiana defensen que l'actual model s'empara en el consens de la Llei d'Educació de Catalunya. Asseguren que un canvi de model introduiria "un element de segregació entre els alumnes que posaria en risc la convivència a les nostres escoles".

La Confederació Cristiana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya (CCAPAC) és la majoritària dins l’escola concertada i representa les AMPAs i famílies de les 400 escoles i més de 250.000 alumnes integrats a l’Escola Cristiana de Catalunya. Els darrers anys diversos col·lectius de l'escola cristians han defensat l'actual model lingüístic. 

Aquest és el text de la declaració.

DE DRETS I COMPETÈNCIES

Des de la Confederació Cristiana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya (CCAPAC), volem manifestar la nostra preocupació davant la possibilitat d’inclusió, al proper procés d’inscripció escolar, d’una casella per a la tria de la llengua vehicular. Hem defensat i seguirem defensant el model d’immersió lingüística en català com a model d’èxit que ha contribuït decisivament a la integració i a la cohesió social a les escoles i al país, formant persones competents lingüísticament tant en català com en castellà.

No podem entendre que hi hagi qui vulgui transformar una qüestió de competència lingüística en una qüestió de drets. No considerem que la tria de llengua vehicular es pugui considerar un suposat dret lingüístic. La llengua vehicular a les escoles del Servei d’Educació de Catalunya és, com estableix la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), el català, un instrument al servei de la convivència, de la cohesió i de l’assoliment de competències lingüístiques, del qual no podem prescindir sense empobrir el procés de creixement dels nostres fills i filles.

D’altra banda, la tria de la llengua vehicular esdevindria, sens dubte, un element de segregació entre els alumnes que posaria en risc la convivència a les nostres escoles i a les nostres comunitats educatives, generant, addicionalment, problemes organitzatius de magnitud.

Creiem en la llibertat de les escoles per definir el seu projecte lingüístic sobre la base de criteris pedagògics i del coneixement del seu entorn més immediat i de les necessitats dels seus alumnes, des del respecte a la preeminència del català com a llengua pròpia de Catalunya, garantint unes competències satisfactòries tant en català com en castellà.

16 de febrer de 2018