Vés al contingut

notícies relacionades

Pere Tarrés, Sant Joan de Déu i La Salle, premis del Civisme i del Voluntariat 2015

(Estris) Aquesta setmana la revista Estris d'educació en el lleure i el web 365batecs, de l’Obra Social Sant Joan de Déu, han estat premiats amb els Premis del Civisme que atorga cada any la direcció general d’Acció Cívica i Comunitària de la Generalitat de Catalunya. La Fundació Comtal de La Salle ha estat reconeguda amb el XXII Premi Voluntariat.

Tres models de religió a l'escola i un nou Estat

(Jordi Llisterri -CR) L'escola a Europa es mou en tres models diferents de l'assignatura de religió. El de l'assignatura confessional, el de cultura religiosa, i el de valors ètics. Són els tres models que van explicar aquest dimecres el germà de La Salle Flavio Pajer en el simposi "La classe de Religió a Europa. Una sessió organitzada a Barcelona per Junts, el sindicat majoritari de professors de religió.

Pere Tarrés proposa un casal d’estiu d’arqueologia amb el Museu d’Arqueologia de Catalunya

(Fundació Pere Tarrés) Aquest dilluns comença el casal d’estiu del Museu d’Arqueologia de Catalunya i la Fundació Pere Tarrés, una de les novetats de la proposta de casals d’estiu d’aquest any. El casal d’estiu, que té lloc de dilluns a divendres, està estructurat al voltant d’un centre d’interès basat en l’arqueologia que està present al llarg d’aquest, a partir del qual giren totes les activitats del casal, on cada setmana funciona independent de les altres amb un principi i una cloenda final.

La 'Capella Sixtina catalana' a l’abast dels adolescents

(Edebé) L’obra pictòrica de Josep Minguell a l’església de Santa Maria de l’Alba de Tàrrega (Urgell), sovint anomenada la 'Capella Sixtina catalana', no tan sols per les dimensions de la superfície pintada, quatre voltes i dos murs, sinó també pel propòsit de resumir-hi tota la història de la salvació, ja és a l’abast dels alumnes d’ESO amb un propòsit didàctic i com a material digital interactiu.

"Formar mestres vol dir formar persones que acompanyen"

(Jordi Llisterri -CR) Les escoles s'estan transformant. Les noves tecnologies generen una relació més horitzontal, es demana un aprenentatge cooperatiu i interdisciplinar, i cal atendre una creixent diversitat en les maneres d'aprendre. Diversos centres a Catalunya estan aplicant aquests canvis.

panoràmica

Veure la fe

podcasts