Vés al contingut
Catalunya Religió
lleida-concertada-6
Fotografia: Escola Concertada a Lleida.
Galeria d'imatges

Escola Concertada Lleida La segona Jornada de l’Escola Concertada de les terres de Lleida ha ofert una jornada de reflexió sobre la situació actual de l’educació a Catalunya, amb l'objectiu de donar visibilitat a la realitat del col·lectiu en el sistema educatiu català, tenint en compte que assumeix el 30% d’alumnat a les seves aules. A més a més, en la conferència s'ha reiterat el compromís de les escoles amb la gent del territori i s'han buscat respostes per als reptes actuals de la societat lleidatana , així com trencar els mites que constantment planegen sobre l’escola concertada.

L'esdeveniment ha estat organitzat per les direccions de les diferents escoles que formen part de les dues patronals de l’escola concertada a Lleida, la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) i la Confederació de Centres Autònoms d’Ensenyament de Catalunya (CCAEC).

Treball del docent, iniciativa social i IA

La jornada, acollida a l’Auditori Municipal Enric Granados de Lleida, ha comptat amb tres ponències. Meritxell Ruiz, secretària general de la FECC, ha parlat sobre l’escola d’iniciativa social i la seva importància en el sistema educatiu català, emfatitzant en el fet que tant l’escola pública com l’escola concertada acullen aproximadament un 14% d’alumnat vulnerable a les seves aules, malgrat no disposar dels mateixos recursos. També ha remarcat que cal posar en valor la tasca dels centres d’iniciativa social i seguir treballant per ser inspiració i referència per l’excel·lència i equitat del sistema educatiu català per educar persones capaces de millorar el món.

Josep Ragull, vicepresident de la CCAEC, va posar el focus en el valor del treball del docent i com incentivar-lo, per millorar el bon ambient a l’aula, crear vincles de confiança amb l’alumnat, per despertar les seves ments i sorprendre’ls amb l’objectiu de millorar tant l’estat emocional com el nivell acadèmic dels joves.

l’escola pública I l’escola concertada acullen un 14% d’alumnat vulnerable, malgrat no disposar dels mateixos recursos

Finalment, ha tancat l’acte la ponència del Miquel Àngel Mora, cofounder-CEO i especialista en els contextos educatius de la Intel·ligència Artificial que va parlar sobre l’impacte, les oportunitats i els desafiaments de l’IA en l’educació. Davant l’evidència que l’IA ha arribat per quedar-se, només existeixen tres opcions: ignorar-la, prohibir-la o integrar-la en el dia a dia del docent i l’alumnat, per tal d’aprendre junts i ser crítics davant del repte que aquesta representa.

"L’escola concertada es troba en un procés continu d’actualització per adaptar-se als reptes que esdevenen en el món de l’educació", expliquen des de l'organització. És per això que jornades com la de dilluns 22 serveixen per reforçar el treball dels diferents centres dins de la xarxa del Servei d’Educació de Catalunya. L’escola concertada es mostra ferma en continuar treballant amb rigor per promoure la millora personal i acadèmica, donant oportunitats educatives de qualitat a tot el seu alumnat.

A l’acte ha assistit Fèlix Larrosa, encarregat d’inaugurar l’acte, la delegada del govern a Lleida, Montse Bergés, el sotsdelegat del govern, Jose Crespin, representants de la Diputació de Lleida, del Departament d’Educació, regidors i regidores de la Paeria, el Bisbe de Lleida, Salvador Giménez, diferents institucions, equips docents i representants de les famílies.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.