Vés al contingut
Catalunya Religió

(Obra Social "la Caixa") La nova campanya de publicitat de la Fundació Bancària ”la Caixa” gira a l’entorn d’una única paraula: "imprescindibles". Un concepte nuclear per homenatjar totes les persones i entitats que contribueixen a la tasca de l’Obra Social ”la Caixa”. Amb aquest plantejament, els espots, un total de 12, recullen els testimonis de representants d’entitats que col·laboren amb l’Obra Social en el desenvolupament de programes dirigits a lluitar contra la pobresa infantil, promoure la contractació de col·lectius vulnerables i fomentar l’envelliment actiu i saludable de les persones grans, entre altres línies d’actuació estratègiques.

La campanya tindrà presència a la premsa escrita, la televisió i la ràdio i després es difondrà en altres suports com cinemes i mitjans digitals / RRSS. Hi han participat les entitats socials Save the Children, Creu Roja Espanyola, el Comitè Espanyol d’ACNUR, Càritas, Federació Espanyola de Bancs d’Aliments, Fundació Mensajeros de la Paz, UNICEF, Fundació ONCE, Fundació Vicente Ferrer, Oxfam Intermon, Banc d’Aliments de Catalunya i Casal dels Infants, en representació dels centenars d’organitzacions que col·laboren amb l’Obra Social. Totes aquestes entitats permeten a la Fundació Bancària ”la Caixa” desenvolupar el seu paper com a capdavantera del Grup ”la Caixa” i seguir al costat dels que més ho necessiten, construint una societat més justa i amb més oportunitats per a tots.

Aquest homenatge a les entitats a través dels seus representants vol ser també un reconeixement als professionals que dediquen el seu dia a dia a dur a terme els projectes conjunts, com ara els tècnics d’inserció laboral, els treballadors socials, els educadors, els psicòlegs clínics i els cooperants, sense oblidar la tasca indispensable dels voluntaris.

«Per a l’Obra Social, les campanyes de publicitat són molt més que una acció de difusió. Amb aquestes campanyes volem sensibilitzar i mobilitzar la societat en favor dels col·lectius més vulnerables. En aquest cas, donem veu a les persones i entitats amb les quals col·laborem i gràcies a les quals hem aconseguit arribar a gairebé 10 milions de persones el 2015. Tots hem d’aspirar a construir societats més justes i igualitàries, i tots som imprescindibles per aconseguir-ho», explica el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé.

Concebuda per l’agència La Resistance, la campanya dóna tot el protagonisme als testimonials, d’acord amb l’honestedat i la transparència que caracteritzen la comunicació de l’entitat, des dels seus orígens fins avui. L’arrencada és una peça coral que llança el concepte i mostra totes les entitats que formen part de la campanya. El testimoni específic de cada entitat es concreta en 12 espots de 20 i 30 segons. Per reforçar la idea de solidaritat i entesa, s’ha versionat la cançó With a little help from my friends (John Lennon / Paul McCartney), fil conductor de totes les peces.

Prop de 10 milions de beneficiaris

La Fundació Bancària ”la Caixa” ha consolidat la seva activitat durant el 2015 amb l’objectiu de construir una societat millor i més justa, donant oportunitats a les persones que més ho necessiten. L’any passat, i a través de l’Obra Social, ha atès 9,9 milions de beneficiaris, que han participat en 46.209 iniciatives.

Per al 2016 l’entitat té un pressupost de 500 milions d’euros, la mateixa quantitat que en els vuit anys precedents, cosa que la consolida com la fundació més important d’Espanya per recursos invertits en acció social, i en una de les més importants d’Europa i del món. Els programes socials continuaran sent prioritaris aquest any, amb la lluita contra la pobresa infantil i el foment de l’ocupació com a principals estendards.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.