Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Alba Sabaté –CR) “Déu és immens i, en canvi, Twitter, és molt limitat”. Amb aquesta frase de la periodista Míriam Díez comença el pròleg del llibre d’Amparo López Olmos, Comunicar a Dios en 140 tuits. 140 missatges clau, reflexions, comentaris i pensaments d’experts professionals en comunicació i religió, un binomi tan ric com controvertit.

La publicació de Gómez Olmos sorgeix del Diploma d’Especialització Universitària en Comunicació i Religió en l’Era Digital de Blanquerna, en què professors d’arreu del món comparteixen la seva visió, coneixement, eines i expectatives amb els estudiants. L’autora ha pogut reflectir en les seves pàgines els debats i impressions sorgits a l’aula. En repassem una desena:

#1 Digue’m com és la teva comunicació ad intra i et diré com comuniques ad extra

Dra. Leticia Soberón, membre de la Secretaria per a la Comunicació de la Santa Seu. Cofundadora de Dontknow i de Collaboratorium.

#2 Cal saber interpretar els silencis i els gestos, perquè són més eloqüents que les paraules

Paloma Gómez Borrero, periodista vaticanista (1934-2017).

#3 En un bloc personal pots transmetre vida i vida plena, en un món en què molts expressen buit

Dra. Gemma Morató, periodista i professora de Transmissió del missatge cristià a la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna.

#4 Al món d’avui, tant físic com digital, observem una set d’espiritualitat i una desconnexió amb allò institucional

Jesús Colina, director editorial d’Aleteia.

#5 Cal estar atents al risc del temps present: que la comunicació deixi de ser un bé social i es converteixi en un bé mercantil

Dr. Josep Maria Carbonell, degà de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna.

#6 El mitjà digital és el nostre pitjor enemic i el nostre únic aliat

Ramon Ollé, delegat de mitjans de comunicació de l’Arquebisbat de Barcelona.

#11 A internet no hi ha res gratis; tots paguem amb dades

Dr. Josep Lluís Micó, periodista, catedràtic i vicedegà acadèmic de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna.

#7 Immediatesa dels mitjans versus lentitut de les institucions religioses: canvi de joc a l’Església o partit perdut una vegada i una altra

Mireia Prats, periodista especialitzada en religió dels serveis informatius de Televisió de Catalunya.

#9 Que la comunicació deixi de ser un “departament” a les institucions per ser una “cultura” de la institució

Dr. Marc Carroggio, Professor de ‘Media Relations’ a la Pontificia Università della Santa Croce de Roma.

#10 Informar sobre la diversitat religiosa i la pluralitat dins de cada fe, per no confondre l’excepció amb la normalitat

Enric Vendrell, director general d’afers religiosos de la Generalitat de Catalunya.

El Diploma en Comunicació i Religió a l’Era Digital Blanquerna arriba enguany a la seva cinquena edició. El tret de sortida es donarà el proper dia 20 d’octubre, ja que la titulació s’imparteix durant un cap de setmana al mes (divendres a la tarda i dissabte al matí) fins al mes de juny. A banda dels esmentats, professors com Antonio Spadaro, Xiskya Valladares, Josetxo Vera o Albert Sáez hi fan també la seva contribució.

Amparo Gómez Olmos va culminar la seva experiència al Diploma amb la publicació d’aquest llibre que resumeix, de manera estratègica, les sessions, i que posa un fil conductor als temes clau que regeixen actualment la comunicació i la religió. Es pot trobar a la llibreria Medios de Barcelona.