Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Escola Pia) Confiança, autoconeixement i socialització. Aquestes són les bases del projecte europeu 'Lets Savee' en què participa la fundació de l'Escola Pia de Catalunya, Servei Solidari, aportant expertesa en educació emprenedora. La idea és oferir una formació pràctica d'autofinançament als col·lectius en situació de vulnerabilitat. Cristina Balcells, de l'entitat de l'Escola Pia, explica que l'objectiu és que els participants puguin estalviar diners "pels seus projectes personals o emprenedors, per qüestions familiars o qualsevol cosa que sorgeixi a les seves vides". 

Ara el projecte finalitza i, des de Servei Solidari, comparteixen la metodologia que es desenvolupa a Catalunya i presenten un cas d’estudi amb els números i les dades del projecte al territori. Però l'organització de l'Escola Pia no és l'única. Diverses entitats europees s'han unit per mostrar l'impacte dels grups d'estalvi i compartir coneixements. 

Ho han fet a través d'un vídeo on s'explica que el grup d'estalvi és "un factor motivador". També és "una mena de xarxa de seguretat per qüestions financeres i altres reptes potencials de la vida", diuen. 

"Si ho faig amb gent amb qui confio i crec, sé que puc estalviar", explica una de les participants d'aquests grups d'estalvi. Tots ells coincideixen que és, també, un espai on passar-ho bé i socialitzar.

Accés a xarxes de suport per compartir lluites i sinergies

Un grup d'estalvi és un grup de persones que acorden conjuntament, sobre la base de la confiança, reunir diners. Un cop a la setmana o al mes, s'entreguen uns diners a una caixa d'estalvis conjunta. 

El programa va destinat a persones migrades i nouvingudes, en situació d’atur, amb feines inestables o microempresàries que es troben en risc d’exclusió social a causa del panorama econòmic i laboral actual.

'Lets Savee' pretén aconseguir que aquestes persones també puguin fer-se càrrec de la seva pròpia situació i tinguin accés a xarxes de suport on puguin compartir lluites i sinergies. 

Així, a més d'estalviar junts, els participants comparteixen vivències, es donen suport i consells. També aprenen com portar les finances i aspectes bàsics de màrqueting.