Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Galeria d'imatges

(Servei Solidari) La Comissió Digital del Grup d’Educació Comunitària del Raval de la Fundació Tot Raval, que treballa per millorar l’accés al món digital de la població del barri, ha impulsat el Mapa de Recursos Digitals del Raval. Un recurs que recull els serveis digitals que ofereixen 14 entitats i serveis municipals del barri per tal de facilitar al veïnat la connectivitat, l’accés a dispositius i a coneixements tecnològics. Una iniciativa on també hi participa la Fundació Servei Solidari, l'ONG de l'Escola Pia, a través del Punt Omnia

"Entenem la tecnologia com una eina facilitadora i possibilitadora per l'autonomia de les persones", expliquen des de Servei Solidari. Per aquest motiu treballen per afavorir-ne l'accés. Des del Punt Òmnia, ofereixen projectes formatius amb l'objectiu de garantir un accés global a les TIC i evitar que ningú quedi exclòs per motius econòmics, formatius o d'aïllament territorial. 

Un servei que ara també visibilitza el Mapa de Recursos Digitals del Raval que ha impulsat la Fundació Tot Raval. La iniciativa neix per fer front a la bretxa digital que s'ha accentuat després de la pandèmia i que afecta principalment a la població més vulnerable. Una situació que, a més de vincular-se a l'accessibilitat i als recursos, també implica a les habilitats digitals. El mapa localitza 14 entitats on qualsevol persona del barri pot dirigir-se per fer ús d'internet, entre d'altres. També es detallen altres serveis que ofereixen les entitats com la possibilitat de fer ús de dispositius amb connexió, el manteniment i reparació de dispositius, el suport i acompanyament en tràmits o si s'ofereixen formacions. 

La Covid-19 ha augmentat un 62% l'ús de les TIC

L’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) s’ha incrementat durant els darrers mesos en un 62% a conseqüència de la crisi sanitària de la Covid-19. La pandèmia ha comportat una modificació en l’ús d'aquestes tecnologies per a la majoria de grups socials, sigui per l’arribada del teletreball i l’educació en línia, per l’augment de consum de xarxes socials i altres plataformes d’entreteniment o per la digitalització de tràmits i processos administratius. Aquest fet ha visibilitzat encara més la bretxa digital i n'ha augmentat les seves conseqüències.