Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Cada escola cristiana ha d’afrontar el repte de donar a conèixer més i millor la seva oferta formativa i així, entre d’altres objectius, intentar captar nou alumnat. Tenim clara aquesta necessitat, convertida ja en exigència urgent i ineludible. El màrqueting és la perspectiva de gestió i el conjunt de tècniques i coneixements que ens han d’ajudar en aquest propòsit.

Quan diem màrqueting, sovint pensem en costoses campanyes publicitàries que no estan al nostre abast i ens desanimem. Però, tal com es va posar de relleu en la 1a Jornada de Màrqueting educatiu del passat dimecres 20 de novembre, el màrqueting ni comença ni acaba en la publicitat.

Ens cal captar més persones que coneguin i s’interessin per la nostra oferta educativa, i això requereix publicitat, però també hi ha marge per millorar molt en el procés d’atendre aquella persona que s’interessa per primera vegada en el nostre centre, ja sigui per telèfon, enviant un e-mail o fent-nos una visita. Dues ponències centrals de l’esmentada jornada hi van fer esment de manera molt encertada.

Fóra bo que tinguéssim clarament definida quina és aquesta oferta que adrecem a les famílies –no tant qui som o com som nosaltres, sinó què en farem del seu fill o filla- i un bon argumentari amb totes les respostes a les preguntes que els pares ens poden i solen formular –podem començar per 20 preguntes, però podrien ser-ne un centenar-. També serà important tenir un protocol –saber què cal fer i qui ho ha de fer- de tot el procés d’informació i atenció a la família que s’interessa per l’escola des del primer contacte i fins a la presentació de la sol·licitud de plaça, si s’escau.

Millorar aquests aspectes –quasi tots els centres tenen aquí molt marge de millora- està al nostre abast sense fer cap inversió econòmica però, això sí, dedicant-hi temps i esforç. A posar-s’hi, doncs, que la campanya començarà ben aviat!