Vés al contingut
Catalunya Religió
iqs-nou-lab-neuromarketing
Fotografia: IQS.

IQS El 'Neuro & Digital Marketing Lab', que IQS School of Management (URL) acaba de posar en marxa, constitueix una instal·lació innovadora i única a les universitats espanyoles. El nou laboratori de l'IQS conjumina la docència i la recerca de manera simultània i en un mateix espai.

Recentment inaugurat, el laboratori està equipat amb software avançat de marketing digital i amb eines de neuromarketing d'última generació. Aquestes permeten investigar el comportament dels consumidors per a desenvolupar productes i serveis adaptats a les seves necessitats.

D'aquesta manera, en un espai de més de 100 m², tant estudiants com personal investigador es formarà i investigarà sobre marketing digital, comportament del consumidor, neuromarketing o realitat virtual, entre altres temàtiques.

Respecte al software orientat a la docència, destaca 'Semrush', 'Qualtrics', i 'SPSS', que responen a diferents necessitats: l'anàlisi de Marketing Digital i Social Media, els panells de consumidors i disseny de qüestionaris a eines de visualització o anàlisi estadística. El que repercutirà clarament en la millora de les capacitats digitals i analítiques d'estudiants en un entorn col·laboratiu, sent capaços de participar en la creació i anàlisi de resultats que estudien el comportament dels consumidors.

Ciència avançada i docència

Més centrat en la recerca, el lab compta amb el software 'Imotions', que integra diferents sensors per al mesurament i l'anàlisi emocional i cognitiva avançats. El laboratori inclou sensors d'EEG, per a analitzar l'activitat elèctrica que es produeix en diferents zones del cervell. També inclou mesuradors de canvis o activació emocional: el 'Galvanic Skin Response', en la conductivitat de la pell; i l''Eye-tracking', a través de sensors, ulleres o realitat virtual. El software compta amb l'algorisme de codificació facial 'Affectiva', que mesura l'expressió emocional en el rostre dels enquestats.

Altres oportunitats del Neuro & Digital Marketing Lab d’IQS és la vinculació amb empreses o institucions quant a test de producte i de packaging, disseny de logos i identitat corporativa, comunicació i publicitat, i usabilitat d'apps i websites, a través de projectes de recerca conjunts.

“La nova instal·lació representa clarament l'esperit d'IQS, aprenent fent, i suma al laboratori de Finances inaugurat el curs passat”, destaca el director general d'IQS, Salvador Borrós. El director general d'IQS també ressalta la capacitat d'interactuar, que ofereix la instal·lació, amb la School of Engineering i amb el futur Grau en Matemàtiques Aplicada que oferirà la institució.

Actualment, l’alumnat del Grau de Màrqueting, el Grau de Turisme, i el Màster in International Marketing in a Digital Environment n'estan fent ús; a més de diversos projectes de recerca ja en marxa. Els responsables del laboratori són dos membres del Departament de Gestió Empresarial, Jan Meyer i Jorge Matute.

Temàtica
Territori
Institucions

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.