notícies relacionades

Josep M. Esquirol: “Les ferides són demandes de...

(Jesuïtes) El centre d’estudis Cristianisme i Justícia ha celebrat l’acte d’inauguració de curs 2021 - 2022,...

Cristianisme i Justícia publica "La veritat...

(Cristianisme i Justícia) “Segrest, tothom entén el que significa. És apropiar-se d’algú o d’alguna cosa, fer...

La ferida i la conversió d'Ignasi, un dels...

(Jesuïtes) El centre d'estudis Cristianisme i Justícia acaba de presentar la programació per al curs 2021-22, que...

Cristianisme i Justícia ens acosta a la figura de...

(Jesuïtes)“L'atractiu d’una autora com Simone Weil radica en el fet que permet escapar al seu lector de la tirania de l...

Cristianisme i Justícia posa el focus en els...

(Cristianisme i Justícia) A partir del proper dilluns 31 de maig i durant la setmana vinent, el centre d’estudis...

Relleu a la direcció de Cristianisme i Justícia

(Cristianisme i Justícia) José Ignacio García serà el nou director del centre d’estudis Cristianisme i Justícia a...

Cristianisme i Justícia analitza el “shock...

(CR) La pandèmia de la COVID-19 ha generat un xoc social, polític i econòmic global de conseqüències encara...

Cristianisme i Justícia aposta per la fraternitat...

(Cristianisme i Justícia) El Centre d’Estudis Cristianisme i Justícia ha publicat aquest dimarts la seva declaració de...

recull de notícies

Dij, 10/12/2015
|
Cristianisme i Justícia / Justícia i Pau

veure la fe

Som una escola de fraternitat?

(FECC) Xavier Casanovas, director del Centre d’Estudis Cristianisme i Justícia, respon a la pregunta “Som una escola de fraternitat?”. La qüestió parteix sobre la recent encíclica social del papa Francesc Fratelli Tutti i quin pot ser el seu ressò a l’escola cristiana. En aquesta cinquè lliurament de “caFEïna. Videocàpsules per desvetllar la pastoral educativa” s’ofereixen breus claus de lectura del document i es plantegen tres preguntes per a tota escola que vulgui treballar la fraternitat en perspectiva evangèlica: “Qui és el meu pròxim?”, “Amb qui obre diàleg l’escola?” I, finalment, “Com promou l’escola l’autèntica amistat social?”.

Sandra Sotelo: "Com està afectant la crisi climàtica als països del Sud?"

(Cristianisme i Justícia) Entrevista amb Sandra Sotelo, assessora en matèria de justícia de gènere a l'equip temàtic de resiliència d'Oxfam i membre de consell d'NOVACT. L'entrevista sorgeix arran del curs de Cristianisme i Justícia "Emergència climàtica: entre l'apocalíptica i l'esperança", ofert al llarg del primer semestre del curs 2020-2021.

"La crisi de la pandèmia de l'Covid-19 sembla haver deixat de banda el tema de l'emergència climàtica. Com si emergència sanitària i emergència climàtica fossin temes sense relació. El cert, però, és que són cada vegada més els experts que relacionen el que ens està passant amb el context d'una crisi més profunda que amenaça la nostra supervivència i la de tot el planeta".

Jaime Tatay, espiritualitat ecològica i valors de la Laudato Si

(Cristianisme i Justícia) Entrevista amb Jaume Tatay, jesuïta, doctor en Teologia i director de la revista Raó i Fe. L'entrevista sorgeix arran del curs de Cristianisme i Justícia "Emergència climàtica: entre l'apocalíptica i l'esperança", ofert al llarg del primer semestre del curs 2020-2021. "La crisi de la pandèmia de la Covid-19 sembla haver deixat de banda el tema de l'emergència climàtica. Com si emergència sanitària i emergència climàtica fossin temes sense relació. El cert, però, és que són cada vegada més els experts que relacionen el que ens està passant amb el context d'una crisi més profunda que amenaça la nostra supervivència i la de tot el planeta".

Carme Llasat, "Canvi climàtic. Què ens diu la ciència?"

(Cristianisme i Justícia) Entrevista amb Carme Llasat, catedràtica de Física de l'Atmosfera al Departament de Física Aplicada de la UB i membre de el grup d'ètica i sostenibilitat de Cristianisme i Justícia. L'entrevista sorgeix arran del curs de Cristianisme i Justícia "Emergència climàtica: entre l'apocalíptica i l'esperança", ofert al llarg del primer semestre del curs 2020-2021.

podcasts

propostes

monogràfics