Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

Tal com s’ha anat advertint, els propers processos de preinscripció i matrícula que haurem d’afrontar seran difícils per la caiguda demogràfica que pateix el país. Els processos més immediats, els dels dos o tres propers cursos, poden ser decisius per a la continuïtat d’alguns centres.

Mantenir el nombre d’alumnes matriculats o aconseguir-ne més depèn de molts factors, i no tots són en mans dels centres. Cal partir d’una bona oferta educativa; sense això, res no és sostenible en el temps; però, malauradament, sovint no hi ha prou amb això.

El màrqueting i la comunicació associada a les estratègies de màrqueting són també imprescindibles, tot i que tampoc suficients. Sortosament, hem anat superant una imatge estereotipada del màrqueting com a mera persuasió o tècnica de venda. 

Com hem dit d’altres vegades, el màrqueting no és la ciència de la venda ni, encara pitjor, de l’engany, sinó la ciència de l’intercanvi. El bon màrqueting és el que busca la més alta satisfacció entre les dues parts en una transacció, sigui la venda d’un producte (venedor-comprador), o la provisió d’un servei, com és el cas de l’ensenyament (família-escola).

Ens trobem davant un escenari de competència entre els centres educatius. En certa mesura, aquesta competència es pot produir entre centres del nostre col·lectiu, però tinguem present que, en aquests moments, l’escola cristiana només escolaritza a l’entorn del 20% de la població escolar de Catalunya.

Abans de dedicar-nos a distribuir aquest 20% entre els nostres mateixos centres, hem de posar la fita col·lectiva en l’altre 80% d’alumnat que no està en les escoles del col·lectiu i que és un univers molt més gran.

Ara que alguns centres tenen vacants, com és que no les cobrim amb aquest 80% de població escolar que no està a les escoles cristianes? Sempre hi haurà qui preferirà d’altres opcions, però ens coneixen prou? Saben quines escoles cristianes tenen al seu abast? Saben com s’hi treballa? Poden trobar en les nostres escoles una oferta prou diferenciada que els mogui a optar-hi?

Primera Jornada de Màrqueting Educatiu, el 20 de novembre

En aquesta línia, volem intensificar l’acció de l’Escola Cristiana. Un dels instruments és la celebració d’una Primera Jornada de Màrqueting Educatiu, el proper 20 de novembre, de la qual podeu trobar més informació aquí.

Amb aquesta jornada volem obrir un espai de trobada periòdic dels responsables de la direcció i gestió dels centres escolars amb el propòsit de rebre i compartir coneixements vinculats al màrqueting educatiu com a pilar fonamental en l’àmbit de la gestió.

La perspectiva del màrqueting, sense que sigui cap solució miraculosa, ha d’estar sempre present en la gestió. Potser alguns la descobriran en temps de crisi o moguts per l’emergència de la caiguda d’alumnes, però és una eina a incorporar de manera permanent.