Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(URC) L’Imma Bonada és carmelita vedruna i treballa a l’Escola Cintra, que acull joves en perill d’exclusió social. Allà viu el dia a dia amb els membres del professorat i comparteix les vivències dels alumnes. Des de la seva posició, es mostra orgullosa i feliç de poder ajudar i acompanyar aquests nois i noies que, tot i les dificultats que els envolten, troben confort en aquesta escola on tenen l’oportunitat de créixer i formar-se.

Col·laboració com a suport

L’Escola Cintra és el clar exemple de la col·laboració intercongregacional i dels fruits que pot donar. De fet el seu origen sorgeix d’una iniciativa que van tenir diverses congregacions  “motivada pel descobriment d’unes mancances educatives als barris de Ciutat Vella de Barcelona”. A partir d’aquí, es va crear aquest centre específic en l’Educació Secundària Obligatòria destinat a joves en situacions d’exclusió. L’Imma explica que l’aspecte intercongregacional és clau com a suport per sentir-se motivat en aquest projecte comú que segueix la Paraula de Déu atenent el més vulnerables.

Els fruits de servir l’altre

Imma Bonada destaca com “en situacions de crisi com l’actual hi ha famílies que encara en surten més perjudicades i palpem amb impotència com es va obrint cada vegada més la bretxa de la vulnerabilitat”. Per això assegura que “és en moments com aquest que ens resulta fonamental renovar el sentit i mantenir-nos en l’esperança que la nostra tasca diària donarà fruit”.

La carmelita vedruna viu aquest missatge de vida i esperança, i es mostra agraïda per la reciprocitat que en treu servint en el centre tot i el context. Tal com explica, de vegades, “veient la realitat que ens envolta, tant a la vida religiosa com a la societat, podem caure en un desencís o perdre la il·lusió”. Tot i això, res és superior als fruits que n’obté de la seva dedicació a Cintra. “Estar en aquest projecte educatiu, pensat per a joves i adolescents amb un alt risc d’exclusió social em dóna tot el sentit”.

Treball d’equip, exemple de fraternitat

El projecte inclou els alumnes i tot un equip de professors, religiosos/es i treballadors socials que s’uneixen en aquest projecte que a la llarga va creant històries i vivències com una família. En el dia a dia, va entrellaçant els vincles i esdevé un exemple de fraternitat. Tal com exposa l’Imma, “conèixer i acompanyar aquestes històries de vida tan complicades i compartir-les les amb tot l’equip educatiu em fa descobrir les llavors del regne”.

Així mateix, afegeix que, “de la mateixa manera que una “Cintra” en termes d’arquitectura és una armadura que sosté un arc fins que es posa la pedra central, l’equip educatiu de Cintra vol ser aquesta armadura que ajudi a consolidar l’arc interior de cada alumne, perquè no es tracta de construir res nou sinó de recuperar el que ja habita en l’interior de cada adolescent; aquesta és la nostra tasca esperançada”.