Vés al contingut
Catalunya Religió

Per saber-ne més

(Obra social “la Caixa”) El coronavirus no només ha canviat el dia a dia de les persones en risc d’exclusió social, sinó que ha intensificat les problemàtiques existents abans de la pandèmia: la bretxa digital, la conciliació, les dificultats per trobar feina, l’habitatge i l’accés als ajuts s’han convertit en els obstacles principals de moltes famílies, especialment de les que abans de la COVID-19 ja es trobaven en situació de vulnerabilitat. Ho sap bé la Fundació de l’Esperança de la Fundació ”la Caixa”, entitat que lluita contra la pobresa i l’exclusió social a Ciutat Vella, un dels districtes més emblemàtics de Barcelona.

La Fundació de l’Esperança va haver de tancar les portes amb l’arribada de l’estat d’alarma, però la seva activitat no s’ha aturat en cap moment. Més de 800 persones han rebut atenció telemàtica d’aquesta entitat durant el confinament. La majoria pertanyen a famílies que ja anaven al centre abans de la pandèmia i que, amb la crisi sanitària i social, han vist com empitjorava la seva situació. A més, dels casos atesos aquest mes de juny, es calcula que el 20 % són nous usuaris que s’han vist abocats a una situació de vulnerabilitat sobrevinguda.

Durant el confinament, la prioritat ha estat mantenir el vincle amb les famílies per detectar les seves noves necessitats i continuar oferint-los ajuda, en coordinació amb els serveis socials i altres entitats socials. Aquestes setmanes, s’han concedit 220 ajudes d’alimentació del programa CaixaProinfància, s’han distribuït més de 80 ordinadors i tauletes digitals entre els infants i joves que assisteixen a reforç educatiu, i s’ha ofert assessorament sobre gestió d’ajudes públiques, sobre aspectes juridicolaborals i sobre els ERTO, com també als emprenedors.

En paraules de Núria Danés, directora de la Fundació de l’Esperança: “Aquests dies, estem veient que la situació de les famílies vulnerables que habitualment atenem s’ha vist molt perjudicada per la crisi social i econòmica derivada de la pandèmia, i alhora estem constatant que s’ha fet encara més gran la bretxa de la desigualtat”.

“A més, també atenem nous usuaris, persones que eren fora del circuit dels serveis socials i que s’han trobat sense feina i sense ingressos per fer front a les necessitats més bàsiques. Tots ens demanen que els ajudem a trobar una feina, i la seva situació és de desesperació davant la incertesa i la manca de perspectives”, afegeix Danés.

Durant el primer mes des de la reobertura del centre, s’ha prioritzat l’atenció presencial a les famílies amb necessitats més urgents i amb menys coneixements digitals, i alhora s’ha mantingut l’atenció telemàtica amb la resta d’usuaris.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.