Salta al contenuto principale
Catalunya Religió

(La Salle) Parlem amb l’Anna Benítez, cap d’estudis d’Infantil i Primària de La Salle Palamós.

Què tal? Com ha anat l’inici de curs?
La veritat és que tot i els nervis inicials i el patiment que provocava un inici de curs tan diferent, per l’expectació de les famílies, les mesures COVID, l’elaboració i comunicació de plans durant l’estiu… podem dir que, gràcies a l’esforç i la col·laboració de tota la comunitat educativa, ha estat un inici molt agradable.

Com afrontes aquest curs? Creus que serà el més difícil al que t’hagis hagut d’afrontar? O va ser més difícil el passat?
L’afronto amb la mateixa il·lusió i ganes d’aprendre que sempre. Cada curs escolar hem hagut de superar dificultats i entrebancs, però són aquestes situacions les que ens han ajudat a créixer i a reinventar-nos i aquest curs, per descomptat, més que mai. Hem d’intentar viure els moments de dificultat com a oportunitats i mirar de trobar solucions ajustades a les circumstàncies.

Com t’has trobat l’alumnat?
Ens ha sorprès gratament, l’actitud, la col·laboració, l’escolta activa i el positivisme de l’alumnat en aquests moments que ens ha tocat viure. Són un gran exemple a seguir.

Ara que els alumnes estan a les aules i els podeu veure, creus que els mesos de confinament han pogut anar seguint el curs?
Durant el confinament, vam esforçar-nos per arribar a tot l’alumnat i les famílies i fer-los l’acompanyament emocional que poguessin necessitar. Evidentment, sense deixar de banda l’acompanyament acadèmic.

Les casuístiques familiars van ser diverses i en l’acompanyament telefònic, per videoconferència, o pel correu, vam tenir l’oportunitat de conèixer de primera mà les seves pors, inquietuds i/o dificultats en el seguiment del curs. Així vam anar adaptant les propostes atenent les necessitats particulars de cada nucli familiar.
Per a aquest curs, hem pogut planificar com afrontar de manera global la “nova normalitat” escolar, potenciant més que mai, tres pilars transversals de l’educació actual: l’educació sòcio-emocional, la competència digital i l’aprendre a aprendre. Tenir en compte el context de cadascun dels nostres alumnes i el seu punt de partida (que continuarem valorant durant les primeres setmanes) , facilitarà la presa de decisió sobre les nostres propostes educatives.

Quin o quins objectius et marques per aquest curs com a Cap d’Estudis?
L’objectiu principal és el de vetllar perquè tot el professorat se senti part integrant d’aquest nou projecte de “nova normalitat a la nostra escola “i que treballem plegats, desenvolupant més que mai la resiliència i la responsabilitat, amb la força i la il·lusió amb la que sempre hem sabut afrontar cada nou repte.

Temàtica
Territori
Institucions

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.