Salta al contenuto principale

(Fundació Pere Tarrés) "Generant líders" és el titular del darrer número d'Estris, la revista adreçada a educadors i personal d'intervenció socioeducativa, que en aquest número analitza com molts monitors/es o caps d'agrupaments escoltes han esdevingut persones amb responsabilitat en institucions, empreses o entitats. Són líders que s'han forjat en l'educació en el lleure.
Per aprofundir en aquest tema, Estris ha comptat amb la col·laboració de diferents experts, com el Raimon Ribera o el Tomeu Barceló, a més d'entrevistar a Ignasi Carreras, director de l'Institut d'Innovació Social (ESADE), i exdirector general d'Intermon Oxfam.
El conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries, és el protagonista de l'entrevista central d'aquest número. Cleries té una llarga trajectòria en el tercer sector social i una profunda implicació en el món de l'educació en el lleure. El nou conseller va ser cofundador de l'Esplai de Vallirana, president del MCEC de la Fundació Pere Tarrés i de la Coordinació Catalana de Colònies, Casals i Centres d'Esplais, vicepresident de la Fundació Pere Tarrés i gerent de l'INCAVOL.
El Manual d'aquest ESTRIS analitza la generació del ‘clic', aquells infants i joves que han crescut amb l'ús habitual de les noves tecnologies. Com podem aprofitar la vessant educativa dels nous recursos tecnològics i de les xarxes socials? A l'En ruta descobrim els racons de Collserola, al Zoom expliquem la trajectòria de l'Associació E. Esquitx de Barcelona, que fa 25 anys, i a la zona enGrup entrevistem l'Arnau Garcia i Conesa, comissari general de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya (MEG) i president de la FCEG. Finalment, l'Enemics del Sofà està dedicat als projectes d'educació per al desenvolupament de Fudinca.

Més informació:

Consulta el darrer número d'Estris

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.