×

Mensaje de advertencia

The service having id "_mobile_whatsapp" is missing, reactivate its module or save again the list of services.

Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Escola Pia) El XXIXè premi Joan Profitós d’Assaig Pedagògic, que convoquen la Fundació Joan Profitós i la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), s’ha atorgat aquest dijous a l’obra 'Canviar el consum per canviar la vida. Una proposta educativa i de conversió ecològica', de Carles Armengol. L’estudi, redactat des d’una perspectiva humanista seguint els criteris contemporanis dels ensenyaments socials de l’Església, vol ser una interpel·lació directa als educadors en un tema d’actualitat. L’autor afirma que, davant la rellevància que el consum té avui en moltes esferes de la vida, cal donar-li atenció també des d’un punt de vista educatiu. Esbossa una pedagogia del consum i els estils de vida en aquesta obra.

L’autor, mestre, educador social i pedagog, és actualment responsable d’anàlisi i relació amb les confessions religioses de la direcció general d’Afers Religiosos de la Generalitat. Ha treballat en diverses fundacions socials i educatives (Pere Tarrés, Escola Cristiana…) I desenvolupa una intensa activitat cívica des de diferents entitats com la Fundació d’Escoles Parroquials de Barcelona, el Grup Sant Jordi de Drets humans, Fundació Quatre Vents per a la petita infància, Lliga Espiritual de la Mare de Déu de Montserrat… Escriu a El Matí Digital i col·labora amb altres mitjans.

Un premi, dues mencions honorífiques

Així mateix, el jurat fa una menció honorífica a les obres “Incompetències bàsiques. Pals a les rodes del sistema educatiu” de Xavier Blanch i Gisbert, i “El bufó que va haver de marxar de palau. Projecte de consciència emocional i creixement personal”, d’Isabel Serra Padrisa, Núria Trullà Roqueta, Raül Benéitez Casañas i Roser Blàzquez Gómez.

En la primera, l’autor, es proposa aclarir de forma divulgativa, aspectes fonamentals del concepte de competències, base del plantejament pedagògic del nostre Sistema educatiu actual, per passar a descriure, a continuació, els vuit factors determinants que incideixen de ple sobre les possibilitats reals de millora de l’educació en el nostre entorn social als que anomena incompetències bàsiques.

En el cas de la segona, presenta un projecte de consciència emocional i creixement personal que consta d’un conte original que es complementa amb cançons, poemes i activitats. Destinat a alumnes de 6è de Primària.

El jurat d’enguany ha estat integrat per les pedagogues i els pedagogs: Joan Mallart, vicepresident de la Societat Catalana de Pedagogia, que ha estat el president del jurat; els vocals Josep Gallifa, Vilanou, i Núria Rajadell. Ha exercit de secretari Marian Baqués.