Vés al contingut
Catalunya Religió

(Obra Social ”la Caixa”) L’Obra Social ”la Caixa” facilitarà un total de 11.402 kits bàsics de material escolar a nens i nenes de Barcelona, Lleida, Girona i Tarragona en situació de vulnerabilitat atesos per CaixaProinfància, programa dirigit a llars amb menors de 0 a 18 anys en risc o situació d’exclusió social. A Barcelona i àrea metropolitana, rebran el kit 10.102 infants.

Amb tres modalitats diferents per adaptar-se a cada cicle educatiu (preescolar, primària i secundària), els kits inclouen una motxilla, estoig, carpeta amb separadors, llibretes i calculadora científica, entre altres materials. Aquests lots són distribuïts per les entitats socials encarregades de desenvolupar CaixaProinfància a Catalunya.

Una de les principals línies de treball del programa és garantir la promoció socioeducativa dels infants. Per això, a més dels lliuraments dels kits de material escolar, al llarg de tot el curs escolar es facilitaran diferents ajudes educatives a les famílies ateses per CaixaProinfància, com ara reforç escolar o estudi assistit, suport psicomotor, atenció logopèdica i equipament escolar.

«Volem que els infants que formen part de CaixaProinfància puguin tornar a l’escola sense més preocupació que la d’estudiar per construir un futur ple d’oportunitats. I fem extensible aquest compromís a tot el curs escolar, perquè concebem l’educació com a motor de progrés individual i col·lectiu», ha explicat el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé.

El programa treballa amb la premissa que les condicions de l’entorn, com la salut, l’organització familiar o la xarxa social, influeixen directament sobre els processos d’aprenentatge i l’escolarització, de manera que els infants i adolescents que viuen en contextos fràgils tenen més dificultats per aconseguir l’èxit escolar.

Amb el reforç educatiu es vol aconseguir que cada participant pugui desenvolupar les seves competències bàsiques, millorar els hàbits d’estudi, promoure l’autonomia en l’aprenentatge, incrementar les expectatives davant la possibilitat d’èxit, i impulsar els resultats acadèmics i el rendiment escolar. Amb tot això, també s’espera millorar l’autoestima de cada infant i adolescent, i enfortir els processos de socialització i inclusió social.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.