Vés al contingut

En el relat del cec de naixement, es produeix una situació que va “in crescendo” pel que fa al reconeixement i fe en Jesús per part del cec. Primer dirà d’Ell que és un home, després un profeta, seguidament que té quelcom a veure amb Déu, finalment dirà que creu i l’adorarà.

Aquest “crescendo” es contraposa a un altre que es mou en sentit contrari. És l’obstinació a negar en Jesús, per part dels jueus, allò que resulta evident per lògica.

La tensió del relat esclata quan es produeix l’exclusió de la sinagoga del cec. Cal donar a aquest detall tota la importància que té per copsar la força del trobament entre el cec i Jesús. Fixem-nos que quan la gent li pregunta on és, ell –tot i que ja ha recuperat la vista- diu que no ho sap. Falta el pas de l’exclusió de la sinagoga. Aquesta significava, per a qualsevol israelita, la condemna oficial per heretgia, l’exclusió social de la comunitat religiosa i civil, la declaració pública de persona “non grata” i l’obligació a tothom de defugir cap mena de tracte amb elements tan indesitjables com aquests.

Jesús, amic de tots els exclosos de la terra de qualsevol mena, es fa trobadís amb el cec. Aquest, alliberat de l’opressió que representava la sinagoga pel que fa a una manipulació de Déu elitista i restrictiva, podrà, amb tota llibertat, reconèixer que Jesús porta a la llum que obre el camí de la llibertat i la realització plena.

Dimenge 4rt de Quaresma

6 de març de 2005

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.