Omella: "Estimo Catalunya i Espanya. Que no hi hagi confrontació” [1]

(CR) Primer pronunciament episcopal després de la declaració d'independència del Parlament i de l'aprovació del 155. L'arquebisbat de Barcelona ha difós aquest divendres al vespre un audio del cardenal Joan Josep Omella en el que declara que "estimo Catalunya i Espanya, demano al Senyor que no hi hagi confrontació”. Omella ha fet aquesta declaració des de Roma on participa en un simposi [2]internacional sobre el futur de la Unió Europea i la contribució del cristianisme organitzat pels la Comissió Episcopal dels bisbes de la Unió Europea i la Secretaria d'Estat del Vaticà.
En una breu declaració Omella afirma que "com a pastor de Barcelona comparteixo el dolor i el sofriment de la gent. El meu cor plora amb ells". Per això, diu que "desitjo i demano al Senyor que ens ajudi a evitar la confrontació i a construir un futur en pau".
L'arquebisbe assegurat també que "després dels dos anys que porto a la diòcesi de Barcelona puc dir que estimo profundament Barcelona i Catalunya. Són gent meravellosa. I estimo també Espanya i estimo l'Europa a la qual pertanyem, on jo he rebut les meva formació sent jove a França i a Bèlgica".
Omella és per ara l'únic bisbe de Catalunya que s'ha pronunciat sobre la crisi política d'aquest divendres. Aquesta setmana hi va haver reunió dels bisbes catalans i es va optar pel silenci després de les notes episcopals [3] de finals de setembre en demanda de diàleg i restar a l'espera d'esdeveniments.
D'altra banda, el secretari general de la Conferència Episcopal, José María Gil Tamayo, ha expressat al Twitter la seva "oració i dolor pels esdeveniments d'avui" i ha demanat "el respecte de l'Estat de Dret i de la Constitució asseguren la nostra convivència en pau ".
Nuestra oración y dolor x acontecimientos de hoy. El respeto del Estado de Derecho y de la Constitución aseguran nuestra convivencia en paz.
— José M. Gil Tamayo (@jmgilt) 27 d’octubre de 2017 [4]
La trobada on participa Omella serà clausurada pel aquest papa Francesc dissabte a la tarda. En les sessions s'hi han trobat alts representants de la Unió Europea com el president del Parlament Europeu, Antonio Tajani, i el vicepresident de la Comissió Europea, Frans Timmermans, El tema català no s'ha tractat directament però s'hi ha fet referència [5]com un problema que afecta la integritat del projecte europeu. Omella ha estat l'únic bisbe de Catalunya que hi ha assistit amb representants episcopals de 28 països europeus i la cupula de la Secretaria d'Estat encapçalada per Pietro Parolin.