Sant Joan de Déu crea la T-Il·lusió, un bitllet per conscienciar sobre la vulnerabilitat [1]

(Sant Joan de Déu [2]) “Tornar a tenir claus del meu pis, de la meva vida”, “No oblidar el nom del meu net”, “Curar-me i poder tornar a jugar a handbol” i “Que no em mirin malament”, són les il·lusions del José Antonio, la Mercedes, el Jaime i el Marc, persones ateses a Sant Joan de Déu, i que aquest dijous circularan pel metro de Barcelona.
D’aquesta manera, Sant Joan de Déu pretén posar en valor les il·lusions de les persones en situació vulnerable i convidar als usuaris del metro a fer un gest per a fer-les possible, adquirint productes solidaris que es vendran durant tot el mes de març a les màquines de vending cedides per Selecta a les estacions de Espanya, Diagonal, Catalunya, Sagrera, Passeig de Gracia, Universitat i Urquinaona.
TMB ha cedit l’encreuament de les Línies 1 i 2 de plaça Universitat com a punt neuràlgic de l’acció des d’on es repartiran les 8.000 il·lusions i on a les onze del matí es farà la presentació oficial de la T-Il·lusions amb la presència d’Oriol Bota, director de l’Obra Social Sant Joan de Déu [3] i testimonis de persones ateses als centres de Sant Joan de Déu, i representants de TMB i Selecta.
Magic Line Sant Joan de Déu
Aquesta acció s’emmarca en la Magic Line Sant Joan de Déu [4], la mobilització solidària per les persones en situació vulnerable que anualment reuneix més de 10.000 persones a Barcelona.
La Magic Line promou un model de solidaritat únic a la ciutat: equips d’entre 5 i 20 persones, que fan accions de captació de fons per assolir un repte solidari, com a pas previ a participar a la caminda del proper 5 de març. Ja s'hi han inscrit 9.000 persones.
El 100% dels fons captats pels equips es destina als 11 centres [5] de Sant Joan de Déu i entitats properes a Barcelona, amb programes d’atenció, recerca i cooperació internacional en els àmbits de: sense llar, salut mental, discapacitat intel·lectual, dependència i infància.