Salta al contenuto principale

A banda dels criteris educatius, que li atorguen un veritable fonament, la valoració social del coneixement de l’anglès (i d’altres llengües) converteix aquesta dimensió de l’oferta dels centres en un element de diferenciació que no podem menystenir.

És també per aquest motiu que l’Escola Cristiana va endegar, fa ja força anys, el Projecte Escola Multilingüe. És bo recordar-ho aquesta setmana en què finalitza el termini per sol·licitar auxiliars de conversa per al curs vinent. Els auxiliars de conversa s’han revelat com un recurs molt potent per dinamitzar una llengua estrangera a l’escola. A PAC News, el blog del nostre programa d’auxiliars, trobareu experiències molt reeixides.

No és l’única activitat que organitzem en aquesta línia. També oferim, entre altres, formació del professorat, els exàmens de Cambridge, els recursos de la multilinweb, la jornada multilingüe... o el projecte telemàtic Schools Song Contest, que fa pocs dies va convocar –en aquest cas de manera presencial- dos festivals que van reunir 19 magnífiques actuacions.

Divendres passat, altrament, es van lliurar els premis del 6è Concurs d’anglès interescolar (The Fonix 2013), en què les escoles cristianes van tenir una molt notable presència entre finalistes i premiats. Cal seguir, per tant, en aquesta línia d’estímul a l’aprenentatge dels alumnes i de presència pública de l’escola a través de la participació en concursos i certàmens.

Així, doncs, es fa palès que molts centres ja esteu fent molt per millorar l’aprenentatge de llengües, però sempre es pot fer una mica més.

I després de l’anglès, d’altres llengües ens esperen: el francès, de tanta tradició i proximitat geogràfica i cultural? L’alemany, que s’està reivindicant per les sortides laborals que ofereix? El xinès, que està prenent força en alguns centres de Madrid?

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Immagine
Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.