Voleu rebre les notícies?

Subscriviu-vos al butlletí gratuït

(Bisbat de Girona) "El brodat de la Creació de la Catedral de Girona és una de les obres més enigmàtiques del romànic europeu". Així comença el llibre El tapís de la creació, editat pel Capítol de la Catedral de Girona i que ha escrit el professor d'art de la Universitat Autònoma de Barcelona, Manuel Castiñerias.

L'obra es va presentar la setmana passada al casal Bisbe Cartañà. Apart de l'autor, hi era present el bisbe Francesc Pardo. Van ser acompanyats del president del Capítol, Jaume Julià i el Delegat episcopal de Patrimoni, Joan Naspleda, el subdelegat del Govern central, Francesc Francisco, el Delegat territorial de Cultura de la Generalitat, Antoni Baulida i representacions de l'Ajuntament i la Diputació de Girona i un nombrós públic, entre el que hi figuraven professors universitaris i col·laboradors en la realització del llibre.

Mossèn Jaume Julià va obrir l'acte i, seguidament, l'autor va fer una detallada exposició del seu treball, assenyalant que el tapís (en realitat un brodat) de ben segur seria confeccionat per mans femenines, possiblement les benedictines del monestir de Sant Daniel. Hom creu que seria emprat com a catifa en les grans solemnitats de la seu. 
El bisbe en la seva cloenda, es va referir al sentit catequètic del tapís que "proclama la fe el Déu creador".

També va assenyalar que té la figura de Jesús, com a "únic Senyor que fa que tot existeixi i que nosaltres existim". Va situar el moment de la realització d'aquesta obra cimera del romànic a l'entorn de l'any 1097, quan Girona acollia un Concili de l'Església catalana per debatre problemàtiques internes i, precisament el llegat pontifici era l'arquebisbe de Toledo, és a dir que certes situacions es repeteixen cíclicament.