La frase no es mía. Es de uno de los chiquillos de casa. El interrogante cayó a media cena. Son frecuentes las preguntas sobre tecnología, el clásico ¿qué cuesta ese trasto electrónico nuevo? O de actualidad infantil: con el coronavirus, ¿vendrán los Reyes Magos? O de temporada: ¿puedo ir con pantalones cortos ahora que hace frío? Después de todo, preguntas que piden un criterio, para terminar conformando el suyo.

Me van a perdonar porque este artículo caducará en 24 horas. Pero estoy asombrado de cómo algunos han convertido la elección del nuevo presidente de la Conferencia Episcopal Española en una campaña política, mediática y digital. No descubriremos ahora que en los procesos de elección de estos cargos siempre hay intereses y poder. Pero en esta ocasión quizás ha llegado a extremos casi cómicos.

La revista online per a preveres EL BON PASTOR va ser fruit directe de l’Any Sacerdotal 2009 i, més concretament, d’una conferència que va donar el Cardenal Clàudio Hummes en la Facultat de Teologia de Catalunya uns quants mesos abans del gener de 2010, data del primer número de la revista. Les paraules del Cardenal Hummes, aleshores Prefecte de la Congregació per al Clergat, amarades d’espiritualitat i saviesa, van estimular-nos a proposar un instrument que contribuís a la unió dels preveres, tant diocesans com religiosos.

Els bisbes de Catalunya han tret un petit comunicat on parlen amb autoritat sobre la realitat del país. Els bisbes han donat un pas important per sortir d’un llarg silenci mantingut en els darrers temps sobre el moment polític de Catalunya. És evident que davant dels dilemes de la societat catalana l’Església catòlica no pot estar en  silenci o amagar-se en la indiferència de la neutralitat.

Hi ha moltes maneres de classificar esglésies.

La vulnerabilitat és una condició de les persones. Naixem fràgils i necessitem les atencions i els afectes del pare i la mare per poder créixer en totes les nostres dimensions, física, intel·lectual, relacional, espiritual... Al llarg de la vida passem per diferents etapes en les quals necessitem més suport d’altres persones per poder realitzar determinades activitats quotidianes. El cas més evident és el de la dependència que en alguns dels seus estadis requereix més acompanyament.

Ni los escritos de Pablo, ni los evangelios sinópticos atribuyen a Jesús ninguna designación o función sacerdotal. Jesús no perteneció a ninguna familia de sacerdotes ni ejerció ninguna de las funciones de los sacerdotes judíos de su época, a pesar de todo esto, la carta a los Hebreos en el texto (He 7,23-28) que leemos en la segunda lectura de 'este domingo atribuye a Jesús la dignidad, la función y la categoría sacerdotal. En el texto se afirma con toda claridad que Jesús es sacerdote.

Ni els escrits de Pau, ni els evangelis sinòptics atribueixen a Jesús cap designació o funció sacerdotal. Jesús no va pertànyer a cap família de sacerdots ni va exercir cap de les funcions dels sacerdots jueus de la seva època, malgrat tot això, la carta als Hebreus en el text (He 7,23-28) que llegim a la segona lectura d’aquest diumenge atribueix a Jesús la dignitat, la funció i la categoria sacerdotal. En el text s’afirma amb tota claredat que Jesús és sacerdot.

De acuerdo, el título a modo de retablo tripartito se parece más a lo que recurrir la Seca, La Meca y los valles de Andorra que otra cosa pero, a veces, hay pensamientos desordenados que dibujan trazados en busca de un "tesoro intelectual" que, de momento, sólo se deja entrever. Lo que aquí tenéis son eso: apuntes "a chorro" de un posible dibujo interesante entorno la arquitectura sacra escolar, que es el objeto de estudio de la tesis doctoral que apenas he comenzado hace un par de semanas (ergo, lo siento por vosotros, oiréis de ello en este blog).

Montessori

Des que va entrar en vigor el nou decret regulador del procés de preinscripció i matrícula, els diversos representants de l’administració educativa no han cessat de recordar-nos que totes les escoles estan obligades a l’escolarització equilibrada de l’alumnat i actuen en conseqüència assignant alumnat a les escoles. Com si no fóssim conscients que estem complint amb aquesta obligació en un context de precarietat i desproporció pel que fa a les obligacions que l’administració hi contrau.